اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

اتکال به غرب راه‌حل مشکلات کشور نیست / نگاه ما باید به درون باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بر توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور در سیاست خارجی تاکید کرد و گفت: نباید گمان کنیم که اتکال به غرب و آمریکا راه حل مشکلات ما هستند زیرا این یک اشتباه راهبردی است.

اتکال به غرب راه‌حل مشکلات کشور نیست / نگاه ما باید به درون باشد

محمدصالح جوکار امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در یزد با اشاره به برداشته شدن برخی از تحریم‌ها توسط غرب اظهار کرد: بخشی از اعتمادسازی که غرب نسبت به تفاهم‌نامه باید انجام می‌داد، برداشته شدن تحریم‌هایی بود که یک طرفه از سوی آمریکا و اروپا گذاشته شده بود.

وی عنوان کرد: غرب باید اقدامات متقابلی انجام می‌داد زیرا اگر مقدمات با برداشته شدن تحریم‌ها انجام نمی‌شد، به طور قطع، مراحل بعدی مذاکرات به خوبی پیش نمی‌رفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: خوشبختانه امروز تصمیم‌گیری اروپا، نقض تحریم‌هایی است که یک طرفه از سوی اروپا و آمریکا به ایران تحمیل شده بود و شورای امنیت ملی، این تحریم‌ها را ملقی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: بی‌شک، اروپا باید این تحریم‌ها را نقض می‌کرد زیرا یکی از بحث‌های مقدماتی مذاکرات بود و اینکه تحریم‌ها خارج از قوانین بین‌المللی انجام شده بود.

جوکار ادامه داد: نخستین موضوع مقدماتی در انجام مذاکرات ژنو، برداشته شدن تحریم‌ها بود که خوشبختانه غرب به آن عمل کرد.

وی با اشاره به بحث‌های مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات تصریح کرد: باید طرف مذاکرات را به خوبی بشناسیم و با شناخت کامل پای میز مذاکرات برویم تا با ترفندها و برنامه‌های آن‌ها دچار مشکل نشویم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نمایندگان کشورمان باید توجه داشته باشند که توافقات تنها سیاسی و دیپلماتیک نیست و باید به لحاظ قانونی نیز به مفاد توافقات توجه شود.

جوکار ادامه داد: مفاد توافق‌نامه‌ها نباید به گونه‌ای باشد که حقوق مردم و کشور در این رفت و آمدها دچار مشکل شود و کارشناسان فنی باید در زمینه توافقات اظهار نظر کنند.

وی تصریح کرد: مبادا مردم و کشور را در قالب الفاظ در آینده گرفتار کنیم و هر بند مذاکرات باید با کار کارشناسی پذیرفته شود.

جوکار همچنین بر توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور در سیاست خارجی تاکید کرد و اظهار داشت: نباید گمان کنیم که غرب و آمریکا راه حل مشکلات ما هستند زیرا این یک اشتباه راهبردی است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما باید به درون کشور باشد و باید از ظرفیت‌های کشور برای استحکام و ساخت قدرت درونی نظام استفاده کنیم.

انتهای پیام/2464/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول