اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

تحریم‌های جهانی علیه ایران ظالمانه است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تحریم فروش نفت، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی و تحریم بانک مرکزی، ظالمانه علیه ایران تصویب شدند.

تحریم‌های جهانی علیه ایران ظالمانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، قاسم سلیمانی دشتکی در بازدید از شرکت تولیدی ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، نخستین و تنها تولیدکننده ورق گالوانیزه خودرو در خاورمیانه، اظهار کرد: تحریم فروش نفت، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی و تحریم بانک مرکزی، ظالمانه علیه ایران تصویب شدند.

وی به خلق حماسه سیاسی در انتخابات 24 خرداد امسال اشاره و تأکید کرد: با برقراری روابط بین‌المللی جدید، حماسه سیاسی نیز با حفظ اقتدار و صلابت ایران اسلامی در حال وقوع است.

سلیمانی دشتکی افزود: بعد از انتخابات 24 خرداد امسال، نشاط و امید در بین مردم ایجاد و همین موضوع باعث تجدید نظر دنیا در روابط با ایران و انجام مذاکرات شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نخستین نتیجه مذاکرات، شاید باز پس دادن مطالبات بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف باشد.

وی با اشاره به واردات اجباری برخی کالاها از کشورهای مختلف به دلیل وجود مطالبات بلوکه شده ایران در کشورهای گوناگون، گفت: این کالاها نه تنها کیفیت نداشته بلکه به خاطر قیمت پایین، باعث وارد شدن ضربه‌های شدید به تولیدکنندگان داخلی شده است.

سلیمانی دشتکی خاطرنشان کرد: فراهم شدن روابط آزاد بین‌المللی فراهم شدن زمینه رقابت علمی نخبگان و دانشمندان ایرانی با همتایان خارجی را به دنبال دارد.

وی افزود: کنترل نوسانات، مهار تورم، شکست رکود و کاهش برخی قیمت‌ها از مهم‌ترین نتایج مذاکرات اخیر به شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود افزایش گردش مالی در سیستم بانکی استان را ضروری اعلام و تأکید کرد: همکاری بیشتر بانک‌های عامل با کارخانجات تولیدی این استان نقش مهمی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به تلاش مدیران اجرایی چهارمحال و بختیاری برای تأمین زیرساخت‌های لازم در کارخانه ورق خودرو استان، گفت: مدیریت بومی در این طرح تولیدی در کنار همکاری با مجتمع‌‎های تولیدی سایر استان‌ها، مورد تأکید جدی مسئولان استانی است.

سلیمانی دشتکی همچنین در بخش بعدی سخنان خود به وجود برخی مشکلات در طرح تولیدی فولاد چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: مسئله آب مهم‌ترین مشکل این طرح تولیدی و سایر صنایع مستقر در این منطقه بوده و در همین زمینه تلاش برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح انتقال آب سبزکوه به چغاخور در اولویت کاری مسئولان است.

انتهای پیام/68001/صا/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول