اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فوریت‎های پزشکی گلستان خبر داد

برگزاری 32 دوره آموزشی امداد و نجات در گلستان

رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان گفت: این مرکز در 9 ماه سال‌جاری، 32 دوره آموزشی تخصصی و همگانی در عرصه امداد و نجات برگزار کرده است.

برگزاری 32 دوره آموزشی امداد و نجات در گلستان

محمد جواد مقسمی ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این آموزش‎ها مطابق با وظیفه‎مندی سازمانی و سیاست‎های کاری دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت بحران استان اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه‎های آموزشی، 3 هزار و 236 گلستانی از آموزش‎های تخصصی و همگانی بهره‎مند شده‎اند.

رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان ادامه داد: همزمان با دوره‎های تئوری، مانورهای آموزشی نیز برای تکمیل فرآیند یادگیری، طراحی و اجرا شده که بازخورد مناسبی در فراگیری موضوعات طرح شده داشته است.

مقسمی با اشاره به عناوین برخی از دوره‎های آموزشی این مرکز اذعان داشت: دوره‎های آموزشی اصول پایه مدیریت در حوادث و بلایا و کمک‎های اولیه، اصول اولیه پایه مدیریت بحران و آشنایی با نحوه کار با تجهیزات پزشکی اورژانس پیش‎بیمارستانی برخی از دوره‎هایی بوده که اجرایی شده است.

وی ادامه داد: از دیگر دوره‎های اجرا شده این مرکز می‎توان به آموزش کمک‎های اولیه، بررسی ارزیابی خطر بلایا در بیمارستان صیاد شیرازی، احیای قلبی و ریوی پایه و پیشرفته و کلاس آموزشی تریاژ اشاره کرد.

عضو کارگروه آموزش همگانی و امداد و نجات استان گلستان با اشاره به برگزاری مانورهای امداد و نجات این مرکز افزود: از جمله این مانورها می‎توان به مانور دور میزی بیمارستان‎های کردکوی و پنج آذر گرگان اشاره کرد که به مدت شش ساعت در هر بیمارستان حدود 30 نفر از کارکنان حوزه ستادی را تحت پوشش قرار داده است.

مقسمی یادآور شد: در مهر ماه سال‌جاری نیز در شهر آق قلا، مانور لحظه صفر برای 50 تن از پرسنل اورژانس 115 شهرستان‎های آق قلا و بندرترکمن برگزار شده است.

مشارکت مرکز فوریت‎های پزشکی گلستان در مانور خروج اضطراری قطار

وی از مشارکت مرکز فوریت‎های پزشکی استان در مانور خروج از قطار خبر داد و یادآور شد: این مانور به همت هلال‌احمر استان در شهرستان بندرترکمن برگزار شده بود که نیروهای این مجموعه نیز در اجرای آن مشارکت داشتند.

مقسمی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال‌جاری برنامه‎های آموزشی مرکز فوریت‎های پزشکی استان، برای آمادگی هر چه بیشتر برای خدمت‎رسانی به شهروندان گلستانی تداوم یابد. 

انتهای پیام/83002/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول