اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قاضی دادگاه عمومی شهرستان لنده:

افزایش سرقت‌ها در لنده نگران‌کننده است

قاضی دادگاه عمومی شهرستان لنده با اشاره به افزایش سرقت‌ها در لنده، گفت: عدم رعایت اصول حفاظتی در منازل و وسایل نقلیه باعث افزایش سرقت در این شهرستان شده که بسیار نگران‌کننده است.

افزایش سرقت‌ها در لنده نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حشمت‌الله میزاباقری عصر امروز در جمع مردم شهرستان لنده با اشاره به لزوم پیشگیری از جرائم در جامعه گفت: پیشگیری از وقوع جرم امری کم‌هزینه تر و بسیار آسان‌تر از درمان آن است.

وی افزود: مسائلی همچون سرقت، مزاحمت تلفنی، موبایل‌ها، ماهواره‌ها، مواد مخدر، سی‌دی‌ها و فیلم‌های مستهجن، درگیری و طلاق از مهمترین جرائمی بوده که باید قبل از وقوع آن‌ها پیشگیری کرد.

قاضی دادگاه عمومی شهرستان لنده با اشاره به افزایش سرقت‌های منازل و خودروها، گفت: در شهرستان لنده با توجه به افزایش بیکاری و فشارهای اقتصادی سرقت از منازل و خودروها به حد قابل توجهی افزایش یافته و این خود نگران کننده است.

میرزاباقری با اشاره به علل افزایش سرقت در لنده تصریح کرد: سهل‌انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی در منازل باعث افزایش سرقت‌ها شده که می‌طلبد خانواده‌ها در این خصوص جدیت بیشتری به خرج داده و هنگام خروج از منازل خود نکات ایمنی را به درستی رعایت کنند.

قاضی دادگاه عمومی شهرستان لنده با بیان این‌که قفل‌های قدیمی قابلیت استفاده ندارند گفت: استفاده نکردن از قفل های کتابی و عدم گذاشتن حافظ و نرده میله‌ای محکم در دریچه‌های کولر و نورگیر منازل بیشترین عامل سرقت در این شهرستان بوده است.

میرزاباقری با اشاره به افزایش بی‌رویه سرقت موتورسیکلت در لنده اظهار داشت: بی احتیاطی خودرو سواران و موتورسیکلت‌ سواران و عدم استفاده از قفل‌های فرمان و گردن خودرو و موتورسیکلت باعث شده دزدان این وسایل نقلیه به راحتی بتوانند آن‌ها را سرقت کنند.

وی در ادامه افزود: سارقان با هر لحظه غفلت ما می‌توانند خودرو و یا منازل ما را مورد سرقت قرار دهند و این نیازمند بالا بردن سطح هوشیاری خانواده‌ها و مردم بوده که متولیان امر در این زمینه باید تلاش بیشتری داشته باشند.

میرزاباقری در ادامه با اشاره به افزایش جرم‌هایی از قبیل مزاحمت‌های تلفنی یادآور شد: این جرم بر اثر بی‌احتیاطی و سهل انگاری به وقوع می‌پیوندد و وقت دادگاه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گذاشتن رمز برای گوشی و سیم‌کارت را ضروری خواند و گفت: گوشی‌های موبایل خطرناکترین وسایل افشای اطلاعات خانوادگی بوده و باید از گذاشتن اطلاعات شخصی بر روی آن‌ها به صورت جدی خودداری شود.

قاضی دادگاه عمومی لنده با بیان این‌که گوشی‌ها را نباید در اختیار افراد ناشناس قرار داد گفت: چه بسا افرادی به بهانه‌های یک تلفن برای دیگران دردسرهایی درست کرده که جبران ناپذیر بوده و همه باید آگاه و هوشیار بوده و از ارائه گوشی‌ خود به افراد ناشناس حذر کنند.

وی به مخاطرات ماهواره در خانواده اشاره کرد و افزود: مخربترین و جبران‌ناپذیرترین تهدیدات در پی ورود ماهواره به کانون گرم خانواده وارد می‌شود و با سست کردن بنیان خانواده آن را متزلزل می‌سازد.

قاضی دادگاه عمومی شهرستان لنده خاطر نشان ساخت: نگهداری و راه‌اندازی ماهواره جرم بوده و با کشف آن افراد دارای سابقه قضایی می‌شوند.

میرزاباقری توجه والدین به رفت و آمد فرزندان را یادآور شد و تصریح کرد: والدین باید مراقب رفت و آمدهای فرزندان خود بوده، چرا که بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی ناشی از همین بی بندوباری فرزندان و عدم توجه خانواده‌ها است.

وی با اشاره به نسل جوان جامعه گفت: خانواده‌ها باید هنر نه گفتن را به فرزندان خود به خوبی آموزش داده و آن‌ها را در برابر هر خواسته نامعقولی واکسینه کنند.

این مقام قضایی در شهرستان لنده با بیان این‌که بیشتر جوانان ما به وسیله اینکه جرأت نه گفتن به دوستان ناباب خود را نداشته امروزه در باطلاقی از لجن و مواد مخدر غرق شده‌اند افزود: خیلی از دوستان ناباب خود توزیع کنند مواد مخدر بوده و برای کسب منافع شخصی و مادی دوستان خود را با یک تعارف ساده برای یک بار امتحان کنید فرزندان شما را به کام مرگ تدریجی می‌فرستند.

میرزاباقری در ادامه با اشاره به افزایش روز به روز معتادان در جامعه گفت: امروزه بیشترین جنایاتی که در سطح جامعه به وقوع می‌پیوندد متأثر از مواد مخدر بوده که جوانان ما را به خود گرفته ساخته است.

وی در ادامه طلاق و اعتیاد را قرین هم خواند و گفت: در بسیاری از موارد افرادی که به هر دلیلی کانون گرم خانواده خود را از دست داده و یا طلاق گرفته‌اند به بهانه پر کردن تنهایی خود به سراغ مواد مخدر می‌روند و در بسیاری موارد دیگر هم شاهد آن‌ هستیم که کانون گرم خانواده به دلیل اعتیاد افراد به مواد مخدر از هم می پاشد.

قاضی دادگاه عمومی شهرستان لنده در پایان با بیان اینکه همه طلاق‌ها مرتبط با اعتیاد نیست تاکید کرد: بهترین راه برای جلوگیری از پدیده طلاق طولانی کردن روند تحقیق بوده و نیاز اساسی است که فرهنگ زود عقد کردن و عقدهای طولانی اصلاح شوند.

انتهای پیام/82013/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول