اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه خوی تاکید کرد

فعالیت مستمر شورای هیئت‌های مذهبی در خوی

رئیس حوزه علمیه خوی گفت: شورای هیئت‌های مذهبی در شهرستان خوی به صورت مستمر فعالیت کرده و اقدامات عاشقان اهل‌بیت (ع) را ساماندهی می‌کند.

فعالیت مستمر شورای هیئت‌های مذهبی در خوی

حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوی اظهار داشت: شورای هیئت‌های مذهبی در این شهرستان برای ساماندهی و نظم بخشیدن به فعالیت‌های عاشقان اهل‌بیت (ع) راه‌اندازی شده است، به طوری که فعالیت خوبی تاکنون داشته است.

وی به تاریخچه تشکیل این هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: این تشکل در سال 1382 راه‌اندازی شده است، به طوری که از طریق شورای سیاستگذاری نماز جمعه این موضوع پیگیری و در شورای فرهنگ عمومی مصوب شد و هم اکنون در سراسر کشور این شورا راه‌اندازی شده و در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 350 هیئت مذهبی شناسنامه‌دار در مناطق شهری و روستایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در مناطق مختلف این شهرستان اعم از شهرها و روستاها هیئت‌های موجود مورد شناسایی قرار گرفته‌اند تا کارشناسان مذهبی نسبت به ساماندهی و نظارت بر اقدامات آنها مبادرت کنند.

 رئیس حوزه علمیه خوی به برپایی کارگاه‌های آموزشی برای هیئت‌های مذکور اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه در ارتباط با مطالب  و صحبت‌های مداحان اهل‌بیت (ع) حساسیت خوبی شکل گرفته است، ما نیز در راستای نظارت و آموزش مداحان گام برمی‌داریم، تا اینکه محتوای عزاداری و آهنگ‌ آئین‌‌های عزاداری به طرف سستی و بی‌معنایی سوق نیابند.

موسوی شکوری با اشاره به اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هرگونه لغزش هرچند سطحی به نفع خود سوءاستفاده می‌کنند، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی  و مداحان اهل بیت (ع) باید در مطالبی که به بهانه‌های گوناگون اعم از میلاد یا شهادت ائمه اطهار (ع) به مردم عرضه می‌کنند، دقت کنند تا در این برهه از زمان و دوره حاکمیت جمهوری اسلامی بهانه‌ای دست دشمنان ندهیم.

انتهای پیام/61002/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول