اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مردم توقف ساخت مصلای باشت را نمی‌پذیرند

امام جمعه باشت خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراحل تکمیل مصلای باشت متوقف نشود چرا که مردم منتظر اتمام آن هستند.

مردم توقف ساخت مصلای باشت را نمی‌پذیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌‌الاسلام عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت ضمن توصیه و سفارش به رعایت تقوای الهی و توجه به اوامر و نواهی الهی اظهار کرد: امنیت و آسایش در هر جامعه در گرو تقوا در آن جامعه است بنابراین هر چه تقوای افراد جامعه بیشتر امنیت و آرامش حاکی بر جامعه بیشتر خواهد بود.

امام جمعه باشت علت بسیاری از ناامنی‌ها و مشکلات جامعه امروز را بی‌تقوایی و کم‌تقوایی برخی از افراد جامعه برشمرد و اذعان کرد: تقوا از بزرگترین نعمت‌های الهی است در همین خصوص همه ما باید برای سپاس از این نعمت بزرگ به رعایت تقوا بپردازیم.

خطیب جمعه باشت در خطبه نخست در بحث گناه‌شناسی به گناه کبیره و نابخشودنی ربا در اسلام پرداخت و گفت: ربا یکی از بزرگترین گناهان بوده که نه تنها دین اسلام و کتاب قرآن بر نهی از انجام این گناه تاکید کرده بلکه در تمامی کتب آسمانی حرام بودن آن ذکر شده و به دوری از آن سفارش شده است.

وی در ادامه به تشریح این گناه برای نمازگزاران پرداخت و در این خصوص ابراز کرد: قرآن کریم افرادی را که اهل ربا باشند دشمنان خدا اعلام کرده و عمل آنان را جنگ با خدا برشمرده است.

عبودی با بیان اینکه فرد رباخوار کافر بوده و هم ردیف کفار در روز محشر خواهد بود، ادامه داد: ربا یکی از محرمات در دین اسلام بوده که تاثیرات منفی زیادی را در زندگی بشر و جامعه دارد.

 وی با نقل روایتی از امام صادق (ع) ابراز کرد: کیفر و عذاب یک درهم از ربا 70 برابر سخت‌تر از عذاب گناه زنا است.

امام جمعه باشت تصریح کرد: در انجام گناه ربا تفاوتی میان فرد ربا دهنده و ربا گیرنده نبوده و هر دو باید منتظر عقاب سختی باشند.

خطیب جمعه باشت در ادامه در تشریح این گناه کبیره حدیثی از امام علی (ع) ذکر و خاطرنشان کرد: فرد ربادهنده، رباگیرنده و شاهد و نویسنده ربا کیفری یکسان و مساوی خواهند داشت. 

حجت‌الاسلام عبودی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته به مناسبت امروز 27 دی ماه اشاره کرد و اذعان داشت: امروز سالروز شهادت جمعی از فدائیان اسلام و در رأس آن‌ها روحانی مبارز و مؤمن و شجاع حجت‌الاسلام نواب صفوی است که تمام عمر و زندگی خود را صرف حمایت از اسلام کرد و هرگز از مبارزه دست برنداشت تا به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 وی به درک نائل شدن نخست‌وزیر اسبق و قصاب رژیم صهیونیستی اشاره کرد و آن را به عموم مردم مسلمان جهان تبریک گفت.

امام جمعه باشت در سخنان خود در خطبه دوم به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش بزرگترین سرمایه هر کشوری است و شورای آموزش و پرورش که از نخبگان منطقه و شهرستان تشکیل شده برای هم اندیشی در راستای بهبود تعلیم و تربیت در جامعه بوده و در این خصوص به یاری همه مردم نیاز است.

وی همچنین در خصوص مصلای باشت با ابراز گلایه از مسئولان که قول‌های بسیار داده و هنوز عمل نکرده‌اند گفت: مصلای باشت قرار بود 22 بهمن افتتاح شود و تاکنون نیز از تمامی مصلای‌های استان در مرحله تکمیل جلوتر بوده بنابراین شایسته نیست در این مراحل پایانی رها شود.

 عبودی ضمن گرامی‌داشت یاد صابری استاندار سابق جهت بنا نهادن این پروژه مهم، خطاب به استاندار فعلی اظهار کرد: ما به دولت تدبیر و امید، امید داریم و می‌خواهیم این امیدمان را ناامید نسازند و به پروژه مصلای باشت که رو به اتمام است توجه ویژه کرده و قول‌های داده شده را عملی کنند.

انتهای پیام/82009/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول