اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی

نمایشگاه بزرگ کتاب در مصلای یاسوج افتتاح شد

با حضور مسئولان استانی نمایشگاه بزرگ کتاب در مصلای یاسوج افتتاح شد.

نمایشگاه بزرگ کتاب در مصلای یاسوج افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم چهار شهرستان‌ استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد، مدیرکل امور اجتماعی استانداری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی نمایشگاه بزرگ کتاب در مصلی بزرگ یاسوج افتتاح شد.

امین کمالوندی در ابتدای مراسم افتتاحیه ضمن تقدیر و تشکر از کلیه کسانی که همکاری لازم جهت برگزاری نمایشگاه را داشتند، اظهار کرد: کار فرهنگی با یک دست صدا نمی‌دهد از این‌رو باید کلیه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی وارد کار شوند و فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه نهادینه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که در چند روز اخیر کارکنان این اداره کل با وجود برودت هوا و یخبندان به نحو احسن نمایشگاه را آماده افتتاح کردند، گفت: تمهیدات لازم به منظور برگزاری هرچه باشکوه نمایشگاه و حضور ناشران در نمایشگاه صورت گرفته است.

این مسئول فضای نمایشگاه کتاب امسال را 600 متر مربع زیربنا عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه میزبان تعداد زیادی از ناشران در سطح کشور است که انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی و نهادینه کردن فرهنگ‌ کتاب‌خوانی در جامعه شاهد استقبال بی‌نظیر مردم در این فصل سرما باشیم.

وی تصریح کرد: از رسانه ملی تقاضا می‌شود به منظور استقبال و ترغیب هرچه بیشتر برای خریدن کتاب برنامه‌ای ترتیب دهند تا میزان ترغیب برای خرید در سطح استان افزایش یابد.

کمالوندی با تأکید بر اینکه 40 درصد تخفیف ویژه برای خریداران در نمایشگاه بزرگ کتاب در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که 230 میلیون تومان بن کتاب برای نمایشگاه در نظر گرفته شده است  و بر اساس مدارک تحصیلی و سن بین 30 تا 40 هزار تومان بن خرید نیز به خریداران ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بازدیدکنندگان در هنگام خرید باید کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشند به مزایا و ویژگی‌های برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و متذکر شد: فضای نمایشگاه کتاب امسال 600 متر مربع زیربنا در نظر گرفته شده که میزبان تعداد زیادی از ناشران در سطح کشور است.

این مسئول، تعداد غرفه‌های موجود در نمایشگاه را 149 غرفه عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه هفت نشست تخصصی در خصوص سبک زندگی اسلامی، حجاب و عفاف، مطالعات فرهنگی، تربیت کودک گویش‌های بویراحمدی و ....برگزار می‌شود.

کمالوندی با تاکید بر اینکه کتاب‌های نمایشگاه‌ در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف کمک آموزشی، کتب لاتین، کودک و نوجوان، دین، دفاع مقدس، تاریخی و عمومی با تخفیف 40 درصدی عرضه می‌شود، گفت: در نمایشگاه کتاب غرفه‌ای به نام شعار سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی راه‌اندازی شده که کتاب‌های مربوط به این حوزه در غرفه موجود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به دیگر برنامه‌ها و غرفه‌های اختصاصی موجود در نمایشگاه اشاره کرد و اذعان داشت: ایجاد غرفه حجاب و عفاف با حضور کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد ایران شناسی و غرفه کنگره سرداران شهید استان که کتاب‌های مختص آن در این غرفه عرضه می‌شود.

کمالوندی حضور یک اکیپ از ماموران هلال‌احمر و آتش‌نشانی، ایجاد شعبه بانک صادرات و حضور ماموران انتظامی به منظور تامین امنیت را از برنامه‌های اجرایی در نمایشگاه عنوان کرد و از متولیان این حوزه‌ها تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/82011/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول