اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

57 درصد مددجویان زنان سرپرست هستند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: 57 درصد مددجویان کمیته امداد استان اردبیل را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

57 درصد مددجویان زنان سرپرست هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در جلسه شورای اشتغال این استان اظهار داشت: ما در سال گذشته بیش از یک‌هزار و 943 مددجوی متقاضی اشتغال و مشاغل خانگی را به بانک‌های عامل معرفی کردیم که بخش عمده‌ای از این متقاضیان تسهیلات خود را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: ‌از هفت هزار و 200 پرونده شناسایی و معرفی شده به بانک‌ها حدود چهار هزار و 848 متقاضی با حضور در کلاس‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای صاحب شغل شده و توانستند برای خود فرصت اشتغال ایجاد کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به پرداخت رقم پنج میلیون تومان برای مشاغل خانگی و 10 میلیون تومان برای خوداشتغالی مددجویان اشاره کرد و افزود: هر چند بعضی‌ها فکر می‌کنند که با پنج میلیون تومان نمی‌توان اشتغالی ایجاد کرد اما همین پرداختی‌ها سبب شده تا مددجوی ما فرشی به ارزش 107 میلیون تومان تولید کند و آن را به فروش برساند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در یک سال اخیر به ارزش شش میلیارد تومان فرش تولیدی مددجوهایمان را به فروش رساندیم و از قبل آن بسیاری از خانواده‌های مددجو به استقلال مالی رسیده و توانسته‌اند استقلال شغلی خود را برقرار کنند.

زلالی اضافه کرد: ما در سال‌جاری نیز موفق شدیم بیش از دو هزار پرونده را آماده ارسال برای بهره‌مندی از تسهیلات مشاغل خانگی کنیم که تاکنون برای 200 پرونده تسهیلات مربوطه پرداخت و مددجویان از مزایای آن استفاده کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: همچنان بخشی از پرونده‌ها در بانک‌های عامل باقی‌ مانده و پرداختی صورت نگرفته است که امیدواریم به همت آنها این پرداختی‌ها انجام شود تا کمیته امداد که متولی اشتغال در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر است، بتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

زلالی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دو برابر تعهد اشتغال ما به بانک‌ها پرونده معرفی کردیم تا امکان پرداخت تسهیلات به پرونده‌های جایگزین فراهم آید که در این باب اشتغال ایجاد شده در حوزه قالیبافی و صنایع دستی بسیار مطلوب و مناسب بوده است.

وی نظارت‌ها و راست آزمایی‌ها در این زمینه را بسیار قوی و محصول برپایی دوره‌های آموزشی اعلام کرد و ادامه داد: ما در بسیاری از روستاها برای بافندگان فرش دوره‌های آموزشی مهیا کردیم تا آنها بتوانند با استفاده از این دوره‌ها اشتغال مولد پیدا کرده و روی پای خود بایستند.

زلالی، برگزاری دوره‌های آموزشی طلاسازی‌ و همچنین دوره‌های مربوط به صنایع دستی را از دوره‌های پر تقاضا از سوی مددجویان معرفی کرد و گفت: انتظار این است که با برگزاری دوره‌های آموزشی امکان بهره‌مندی از تسهیلات مشاغل خانگی بهتر از گذشته فراهم آید.

وی ابراز داشت: 57 درصد مددجویان ما را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که افزایش آنها زنگ خطری است به طوری که سال به سال بر تعداد زنان سرپرست خانواده افزوده می‌شود و بهتر است در این زمینه مشاغل مناسب ایجاد شده و فراهم آید.

انتهای پیام/62001/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول