اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمایت‎های اجتماعی کمیته امداد:

مدیریت یکپارچه برای حمایت از زنان سرپرست خانوار وجود ندارد

مدیرکل حمایت‎های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی گفت: مدیریت یکپارچه برای حمایت از زنان سرپرست خانوار وجود ندارد.

مدیریت یکپارچه برای حمایت از زنان سرپرست خانوار وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا نوروزی‎جعفری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار با آسیب‎ها و مشکلات بسیاری مواجه‎اند، اما از آنجایی که در سطح کشور و دستگاه‎ها یک برنامه کلان در این حوزه به چشم نمی‎خورد اگر برای رفع مشکلات آنها اقدامات مناسبی انجام شود، اما چون به صورت یکپارچه اجرایی نمی‎شود به سرانجام نمی‎رسد.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد زنان سرپرست خانوار کشور تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش آمار طلاق آن هم در سنین پایین توانمندسازی و برگرداندن آنها به چرخه طبیعی زندگی که مهمترین مصداق آن ازدواج مجدد است بعد از فرایند مشاوره، آموزش و مهارت زندگی در این نهاد مورد توجه قرار دارد.

نوروزی‎جعفری با تأکید بر اینکه برای اینکه بتوانیم از این زنان حمایت کنیم طرح محسنین را در سطح کشور اجرایی کرده‎ایم، اضافه کرد: هر ایرانی که دارای درآمد است می‎تواند حامی یک فقیر باشد و چشم‎انداز ما از اجرای طرح محسنین این است که به شعار هر ایرانی حامی یک هموطن نیازمند برسیم.

وی، وضعیت استان گلستان را در جذب حامی برای اکرام ایتام و محسنین با متوسط کشوری برابر دانست و بیان داشت: در مجموع هنوز تا رسیدن به ایده‎آل فاصله زیادی داریم.

نوروزی‌جعفری با اشاره به اینکه 700 هزار حامی در سراسر کشور سرپرستی ایتام و نیازمندان را برعهده دارند، یادآور شد: در 6 ماه نخست سال جاری این حامیان 80 میلیارد تومان به ‎صورت نقدی و 17 میلیارد تومان به‎ صورت غیرنقدی کمک‎های خود را ارائه کرده‎اند و 167 میلیارد ریال خدمات ویژه و 120 میلیارد ریال نیز در قالب طرح محسنین کمک‎ها از خیران دریافت شده است.

مدیرکل حمایت‎های اجتماعی کمیته امداد متذکر شد: برای پرداخت مستمری هیچ مددجوی پشت نوبت نداریم و هر شخصی بعد از اینکه نیازمندیش مورد تایید واحد حمایت قرار گرفت از خدمات مستمری برخوردار می‎شود.

وی در پایان ابراز داشت: یک میلیون و 750 هزار خانوار برابر با 4 میلیون نفر جمعیت تحت حمایت این نهاد قرار دارند که در 6 ماه نخست سال جاری، 500 میلیارد تومان برای آنها مستمری پرداخت شده و ما هر سال بیش یک هزار میلیارد تومان پرداخت مستمری برای مددجویان این نهاد داریم.

انتهای پیام/83004/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول