اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 4 سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد محقق شد

کاهش 15 درصدی تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ارائه خدمات به خانواده‌های نیازمندان نه تنها افراد تحت پوشش اضافه نشد بلکه شاهد کاهش 15 درصدی تعداد نفرات تحت پوشش این نهاد حمایتی بودیم.

کاهش 15 درصدی تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد

عبدالمجید فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به عملکرد چهار ساله کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد و میزان همکاری دیگر دستگاه‌ها و مسئولان ارشد استانی اشاره کرد و گفت: طی چهار سال گذشته که توفیق خدمت در این نهاد حمایتی را داشتم میزان تعاملات با نماینده ولی‌فقیه، نمایندگان مردم در مجلس، استانداران، مدیران استانی و شهرستانی و اصحاب رسانه مطلوب و رضایت‌بخش است.

مدیرکل سابق کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد عمده برنامه‌های اجرایی طی چهار سال تصدی خود را تشکیل ستاد مناطق محروم این نهاد و در اولویت قرار دادن خدمات‌دهی به محروم‌ترین مناطق عنوان کرد و گفت: حضور مستقیم مسئولان ارشد استانی و شهرستانی و بررسی مشکلات مناطق محروم باعث رفع بخشی از نیازهای مددجویان شد.

این مسئول حمایتی در ادامه اجرای 10 هزار و 771 مورد کار عمرانی برای مددجویان با اولویت خانواده‌های بی‌سرپرست و ایتام را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: میزان کار عمرانی صورت گرفته به نسبت مشابه آن رشد 130 درصدی داشته است.

وی به میزان اشتغال‌زایی توسط کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد طی چهار سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای 10 هزار و 966 طرح اشتغال‌زایی با اعتبار بالغ بر 573 میلیارد ریال بوده که در این مدت رشد 218 درصدی از لحاظ تعداد و رشد 273 درصدی مبالغ پرداختی نسبت به مدت مشابه داشته است.

فرهادی جذب منابع مالی از طریق نیکوکار و پرداخت به ایتام را از برنامه‌های اجرایی کمیته امداد بیان داشت و گفت: طی چهار سال گذشته مبلغ 52 میلیارد و 444 میلیون ریال جذب منابع مالی از طریق نیکوکاران بوده که نسبت به مدت مشابه آن رشد 129 درصدی داشته است.

مدیرکل سابق کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از فراهم کردن زمینه جذب مشارکت‌های مردمی و درآمدهای اختصاصی و جذب مبلغی بالغ بر 101 میلیارد ریال با رشد 113 درصدی و رشد 66 درصدی درآمد صدقات از محل صندوق‌های صدقات توزیع شده در استان خبر داد.

این مسئول حمایتی به آموزش 23 هزار و 771 نفر از مددجویان و فرزندان آنان در رشته‌های مختلفی با همکاری ادارات و نهادهای ذی‌ربط خبر داد و گفت: این میزان آموزش‌دهی به جامعه هدف به مدت مشابه آن رشد 114 درصدی داشته است.

مدیرکل سابق کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت بالغ بر 148 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه معیشتی و کارگشایی به خانواده‌های مددجویان طی چهار سال گذشته با رشد 58 درصدی نسبت به مشابه آن خبر داد.

فرهادی در ادامه خودکفایی 3 هزار و 319 خانواده مددجو تا سال 91 و 648 خانواده دیگر در سال جاری خبر داد و گفت: بهره‌برداری از فاز اول اردوگاه فرهنگی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر اقدامات کمیته امداد اعلام کرد.

وی با تاکید بر این‌که خدمات ارزنده و در حد توان به جامعه هدف کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ارائه شده است، گفت: با توجه به ارائه خدمات چشم‌گیر به خانواده‌های نیازمندان نه تنها افراد تحت پوشش اضافه نشد بلکه شاهد کاهش دو درصدی تعداد خانواده‌ها و کاهش 15 درصدی تعداد نفرات تحت پوشش این نهاد حمایتی بودیم.

انتهای پیام/82011/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول