اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی بازدید کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان صورت گرفت

بررسی مشکلات فرهنگی زندان مرکزی همدان

اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان، با حضور در زندان مرکزی همدان، مشکلات فرهنگی آن را مورد بررسی قرار دادند.

بررسی مشکلات فرهنگی زندان مرکزی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از زندان همدان بازدید کردند.

در این بازدید که مدیرکل زندان‌های استان همدان نیز حضور داشت، مسائل و مشکلات امور فرهنگی زندان مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان عملکرد مدیرکل زندان‌های استان و مدیریت زندان همدان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: وضعیت زندان همدان نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است.

رضا غلامی‌خجسته ضمن تقدیر از مجموعه کارکنان زندان همدان اظهار داشت: بهره‌مندی زندانیان از کلاس‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، آموزشی از قبیل آموزش قرآن، احکام، تواشیح، سرود، ورزش باستانی، کشتی و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای از قبیل خیاطی، کامپیوتر، گازکشی، صنایع دستی، کارگاه سفالگری و پرورش شترمرغ، زندان را تبدیل به دانشگاه کرده است.

وی با اشاره به بازدیدهای سال گذشته کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر از زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت یادآور شد: در این بازدیدها، شورا برای زندان مرکزی 300 میلیون ریال برای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی همراه با اهدای یک سری ست ورزشی اختصاص داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان گفت: برای کانون اصلاح و تربیت نیز مبلغ 20 میلیون ریال برای برنامه‌های فرهنگی و یک ست ورزشی، بودجه برای احداث سایه‌بان در داخل محوطه زندان و... اختصاص داده شد.

وی اضافه کرد: امسال شورای شهر و شهرداری همدان این آمادگی را دارد که در حد وسع مبلغ قابل توجهی برای برنامه‌های فرهنگی از قبیل احداث اتاق ملاقات شرعی، برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و ... اختصاص دهد.

خجسته اظهار داشت: امید است روزی فرا برسد که با انجام کارهای فرهنگی گسترده، در سطح کشور دیگر نیازی به زندان نباشد.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه اقدامات فرهنگی و نظافت زندان همدان قابل تقدیر است، گفت: نظم و انضباط و بهداشت این زندان حاکی از مدیریت صحیح و خوب آن است.

رضا میرزایی اضافه کرد: توجه به مسائل فرهنگی و جلوگیری از بزهکاری و ناهنجاریهای اجتماعی از وظایف شورا و شهرداری است که باید در این راستا با همکاری دستگاه‌های مرتبط وارد شود.

وی اظهار داشت: باید بستر بهره‌مندی و فراگیری زندانیان در مباحث فرهنگی، دینی و اخلاقی را فراهم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان صرف هزینه برای امور فرهنگی و اجتماعی را عامل پیشگیری از بزه و ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و گفت: شورای اسلامی شهر همدان با وجود محدویت‌های مالی در حد توان و امکان آماده کمک و مساعد به زندان را دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز اظهار داشت: با وجودی که زندان همدان خارج از محدوده این شهر واقع شده، اما تعدادی از همشهریان همدان در آن اقامت داشته و باید مورد توجه شورا قرار گیرد.

محمد تبریزی با بیان اینکه بیشتر زندانیان در بند، نان‌آور خانواده‌های خود هستند، افزود: با توجه به توانایی شورا می‌توان تا حد امکان در مسائل مدیریت شهری خانواده‌های این مددجویان را کمک و مساعدت کرد.

مدیرکل اداره زندان‌های همدان نیز توجه و حساسیت شورای شهر در زمینه وضعیت زندان و مددجویان را قابل تقدیر دانست و گفت: کارکنان زندان‌ها شبانه‌روز زحمات فراوانی را برای فراهم کردن امنیت جامعه متقبل می‌شوند، اما متاسفانه تلاش آنها گمنام مانده است.

حسن محمدیاری کمبود اعتبارات را از مشکلات زندان همدان دانست و افزود: در مباحث فرهنگی زندان با کمبود تجهیزات و امکانات مواجه است که در راستای رفع این مشکلات نیازمند مساعدت و کمک شورای شهر و دیگر مسئولان است.

در ادامه این بازدید مدیر زندان همدان هم به ارائه گزارشی از وضعیت زندان پرداخت.

 در این بازدید بخش‌های مختلف زندان توسط اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا مورد بازدید و مشکلات آن نیز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/89003/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول