اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای حل اختلاف قزوین:

42 درصد پرونده‌های قتل در قزوین منجر به سازش شده است

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین با بیان اینکه در سال گذشته این شورا رتبه شش را در ایجاد مصالحه پرونده قتل کسب کرد، گفت: 42 درصد پرونده‌های قتل در سال جاری منجر به سازش شده است.

42 درصد پرونده‌های قتل در قزوین منجر به سازش شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بیژن شیبانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در روایات اسلامی تأکید زیادی نسبت به عفو و مصالحه شده و یکی از نشانه‌های تقوای الهی به شمار می‌رود.

وی افزود: با توجه به تعالیم و فرهنگ دینی سعی کردیم گام‌هایی را در راستای صلح و سازش و مصالحه برداریم.

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین اضافه کرد: واحد مصالحه از سال 88 در دستگاه قضایی این استان تأسیس شد و سال 89 آغاز به‌کار کرد که در این مدت 16 مورد پرونده قتل در سطح استان قزوین به مصالحه منتهی شد.

شیبانی با اشاره به پرونده جدید که منجر به سازش شد، عنوان کرد: آقای «م.ک» 57 ساله متاهل و دارای چهار فرزند در سال 76 به دلیل برخی اختلافات با مقتول درگیر شد که این درگیری به قتل انجامید.

این مسئول تصریح کرد: پرونده این قتل در شعبه یک دادگستری آبیک مورد بررسی قرار گرفت و رأی قصاص برای قاتل صادر شد.

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین بیان کرد: با وجود گذشت 16 سال از وقوع قتل، جلسات متعددی به منظور ایجاد سازش با وی، وکیل وی و اولیای دم برگزار شد.

شیبانی گفت: در مجموع هفت جلسه با خیران صنوف، پنج جلسه حضوری، 60 بار تماس تلفنی و 10 جلسه داخلی شورای حل اختلاف استان قزوین موفق شدیم این پرونده قتل را به مصالحه منجر کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر 11 حوزه قضایی و 231 شعبه شورای حل اختلاف در سطح استان قزوین فعال است.

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین ادامه داد: از این تعداد 113 شعبه شورای حل اختلاف شهری و 118 شعبه نیز روستایی است.

شیبانی با اشاره به پرونده‌های بررسی شده در سال گذشته در شورای حل اختلاف استان قزوین بیان کرد: در سال گذشته 77 هزار و 590 پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شد که 80 هزار و 414 مورد از آن مورد رسیدگی قرار گرفت و مختومه شد.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر حوزه‌های قضایی شوراهای حل اختلاف استان قزوین به سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی یا همان cms متصل شده است، گفت: مصالحه در چهار پرونده قتل، بازرسی از شوراهای این استان، تشویق شعب فعال، رسیدگی به تخلفات اعضا شوراها، تکریم ارباب رجوع، تشکیل واحد ابلاغ، واحد ارشاد و معاضدت قضایی و ایجاد دفتر کاهش طلاق با همکاری کارشناسان بهزیستی از مهمترین کارهای انجام شده در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/77010/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول