اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکمیته امداد کامیاران خبر داد‌

رشد 112 درصدی جمع‌آوری زکات در کامیاران‌

مدیرکمیته امداد امام خمینی کامیاران از رشد 112 درصدی جمع‌آوری زکات در این شهرستان در سال‌جاری خبر داد.

رشد 112 درصدی جمع‌آوری زکات در کامیاران‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، حبیب‌الله امانی ظهر امروز در جلسه شورای زکات این شهرستان به زکات جمع‌آوری شده در سال‌های 91 و 92 در کامیاران اشاره و اظهار کرد: سهم زکات سال 91 این شهرستان 350 میلیون تومان بود که 300 میلیون تومان زکات جمع‌‌آوری شد.

وی تصریح کرد: در سال 92 با رشد 140 درصدی زکات و رشد 112 درصدی نسبت به سال گذشته با توجه به سهمیه 500 میلیون تومانی بیش از 637 میلیون تومان زکات در شهر و روستاهای این شهرستان زکات جمع‌آوری شده است.

امانی خاطرنشان کرد: تاکنون چهار جلسه با اعضاء شورای زکات تشکیل و در راستای آگاه‌سازی و تبلیغات 12 مبلغ روحانی به مدت دو ماه با هدف تبلیغ به روستاهای این شهرستان فرستاده شده‌اند.

به گفته وی، 145 نفر عامل زکات در حال حاضر در این شهرستان با شورای زکات همکاری می‌کنند.

وی در زمینه هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده نیز اظهار کرد: بیش از 260 میلیون و 341 هزار تومان از زکات جمع‌آوری شده در راستای احداث 25 پروژه شامل مسجد، خانه عالم و سایر خدمات عام‌المنفعه هزینه شده است.

مدیرکمیته امداد امام خمینی کامیاران تصریح کرد: بیش از 260 میلیون و 670 هزار تومان از زکات جمع‌آوری شده نیز در راستای رفع مشکلات فقرا و نیازمندان با مدیریت هیئت امنا و معتمدین هزینه شده است.

امانی به پروژه‌های در حال اتمام این شهرستان از محل هزینه‌کرد زکات اشاره کرد و گفت: یک باب مسجد در روستای یمینان و یک‌ باب منزل مسکونی در روستای لون‌کهنه برای یکی از نیازمندان زیرپوشش از محل جمع‌آوری و معادل‌سازی زکات احداث و همزمان با دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به ارسال 150 نامه به کشاورزان عمده این شهرستان با هدف جذب زکات بیشتر افزود: برگزاری 69 جلسه با دهیاران و اعضای شوراهای روستاها از دیگر اقدامات شورای زکات شهرستان کامیاران در سال‌جاری بوده است.

مدیرکمیته امداد امام خمینی کامیاران کمک درمانی از کمک به یک بیمار کبدی نیازمند ساکن در یکی از روستاها این شهرستان از محل جمع‌آوری زکات خبر داد و گفت: مبلغی بالغ بر 4 میلیون و 500 هزار تومان در قالب حمایت مالی و درمانی به این بیمار صورت گرفته است.

امانی در ادامه ضمن بیان تاریخچه‌ای از پرداخت زکات در اسلام و انقلاب اسلامی اظهار کرد: ضروری‌ترین مسئله به هنگام تشکیل هر حکومتی توجه به منابع بیت‌المال برای تأمین نیازهای اقتصادی است.

وی با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم درباره حکم و جایگاه زکات افزود: زکات یک فریضه الهی است که رسول اکرم(ص) شخصا مأمور دریافت آن از مردم بوده و از این رو پرداخت زکات از ویژگی‌های حکومت‌های صالحین است.

به گفته وی، طی پیامی از امام(ره ) به اجلاس سراسری نماز در سال 57 ، فرمان تشکیل ستاد احیای زکات صادر و نخستین همایش سراسری دو روزه زکات با همت و پیگیری حجت‌الاسلام قرائتی در زمستان 57 در اهواز برگزار شد.

مدیرکمیته امداد امام خمینی کامیاران با بیان اینکه تشکیل ستاد احیای زکات یکی از دستاوردهای اجلاس سراسری نماز بود که در آن مسئولیت اجرایی ستاد به سازمان برنامه و بودجه وقت سپرده و تا پایان سال 82 این سازمان مسئول این ستاد بود، ولی متأسفانه در این مدت 7 ساله توفیقات چندانی حاصل نشد.

امانی خاطرنشان کرد: با تشکیل یک کارگروه تخصص با حضور خبرگان ستاد اقامه نماز و کمیته امداد امام در سال 83 و با بررسی نقاط ضعف و دلایل عدم توفیق این ستاد، راهکار جدیدی به مقام معظم‌رهبر تقدیم شد، که طی آن دبیرخانه دائمی زکات در مرکز استان، شهرستان و بخش‌ها در کمیته امداد امام مستقر شدند.

وی  تصریح کرد: آئین‌نامه اجرایی زکات نیز در همان سال تهیه و با تأکید شورای مرکزی زکات در پاییز سال 90 نخستین قانون زکات در نظام جمهوری اسلامی به تصویب رسید.

مدیرکمیته امداد امام خمینی کامیاران در پایان با اشاره به اعضای شورای زکات در این شهرستان اظهار کرد: بر اساس بخشنامه جدید ارسالی از دبیرخانه شورای زکات به تازگی سه عضو شامل یک نفر از شورای شهر، رئیس اداره دارای شهرستان و رئیس اداره بهزیستی کامیاران به لیست اعضاء شورا زکات این شهرستان ملحق شدند.

انتهای پیام/79018‌/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول