اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

پرداخت زکات پارس‌آبادی‌ها سه برابر افزایش یافته است

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: پرداخت زکات از سوی اهالی مؤمن و انقلابی شهرستان مرزنشین پارس‌آباد در سال‌جاری نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.

پرداخت زکات پارس‌آبادی‌ها سه برابر افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی عصر امروز در جلسه ستاد احیای زکات در شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: در سال‌جاری ساکنان شهرستان پارس‌آباد بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان زکات واجب خود را پرداخت کردند که این رقم به نسبت سال گذشته سه برابر رشد نشان می‌دهد.

وی اهمیت پرداخت زکات به ویژه انجام به موقع این فریضه الهی را در نشان دادن عبودیت و خلوص نیت واقعی مؤمنان یادآور شد و تصریح کرد: زکات به دست آمده صرف تأمین معاش و بهبود زندگی فقرا، ‌نیازمندان و همچنین اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه و زیرساختی در مناطق روستایی می‌شود که همه از نتایج و ثمرات آن سود می‌برند.

علوی زکات را فریضه اقتصادی ارزشمند و یکی از بهترین اعمال در رفع نیازمندی‌های جامعه توصیف کرد و افزود: شاخصه و برجستگی زکات در این است که همه افراد جامعه از برکات و ثمرات آن استفاده می‌کنند و هیچ مشکلی در صورت پرداخت زکات نمی‌تواند اقتصاد جامعه اسلامی را تهدید کند.

این مسئول از زکات به عنوان تطهیر مال و افزایش برکات الهی یاد کرد و ادامه داد: فردی که زکات پرداخت می‌کند خداوند متعال مالش را افزون‌تر کرده و بر رزق و روزیش برکت می‌دهد که این خود بهترین پاداش و ثمره را به دنبال دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اهالی شهرستان پارس‌آباد از ابتدای امسال در کنار پرداخت زکات 150 میلیون تومان نیز صدقه پرداخت کردند که به نسبت سال گذشته این رقم 19 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه پارس‌آباد اضافه کرد: انتظار این است که مردم با تداوم چنین کارهای نیک و خداپسندانه به افزایش نزول برکات الهی کمک کنند و بیش از هر زمان دیگر جامعه اسلامی را از قهر و بلاهای ناخواسته نجات دهند.

انتهای پیام/62004/ک20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول