اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه صحنه:

زکات باید به ‌سوی فقر جامعه هدایت شود

امام جمعه صحنه با اشاره به اینکه روحانیان نخستین حلقه ارتباط کمیته امداد و ائمه جمعه هستند، گفت: زکات باید به‌سوی فقر جامعه هدایت شود.

زکات باید به ‌سوی فقر جامعه هدایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از صحنه، حجت‌الاسلام احمد زارعی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان صحنه اظهار داشت: روحانیان نخستین حلقه ارتباط کمیته امداد امام خمینی و ائمه جمعه هستند.

امام جمعه شهرستان صحنه تکریم جایگاه و تقویت ارتباط با دفاتر ائمه جمعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: زکات باید به‌سوی فقر جامعه هدایت شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان صحنه در این جلسه از توزیع بیش از 2 هزار و 500 گونی مخصوص جمع‌آوری زکات (گندم و جو) در بین 45 روستای شهرستان، تشکیل جلسات و سرکشی از 40 نفر از روحانیان اعزامی از قم در ایام محرم و صفر خبر داد. 

وحید ارم‌آبادی حضور روحانی در بیش از 100 روستای شهرستان و تبلیغ چهره به چهره عاملان و مودیان زکات، برگزاری دو همایش منطقه‌ای زکات را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد.

ارم‌آبادی خاطرنشان کرد: 5 میلیارد و 600 میلیون ریال در 9 ماهه نخست سال‌جاری زکات واجب و مستحبی دریافت شده است.

این مسئول متذکر شد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم این مشارکت‌ها به‌همت اعضا و امدادگران و با عنایات مردم خوب و خیر شهرستان صحنه به‌میزان قابل توجهی افزایش یابد.

وی از نشست تخصصی شورای زکات شهرستان صحنه خبر داد و تصریح کرد: دست‌اندرکاران این فریضه الهی برای فرهنگ‌سازی زکات در جامعه، تلاش بسیاری به‌کار گرفته‌اند. 

ارم‌آبادی اذعان داشت: فرهنگ‌سازی و ترویج این فریضه همواره از نیازهای مهم محسوب می‌شود و اعضای شورای زکات به افراد متمکن و کشاورزان عمده منطقه مراجعه، سرکشی و در مورد ادای زکات و تشویق مردم به پرداخت زکات صحبت و رایزنی کنند.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول