اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برگزاری یادواره شهدا در روستای نخستین شهدای استان بوشهر

یادواره شهدای روستای زائرعباسی به عنوان روستای نخستین شهید روحانی، نخستین شهید پاسدار و نخستین بسیجی شهید 15 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

برگزاری یادواره شهدا در روستای نخستین شهدای استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، دبیر ششمین یادواره شهدای روستای زائرعباسی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری ششمین یادواره  46 شهید حوزه مقاومت والفجر روستای درازی و 17 تن از سرداران و شهدای روستای زائر عباسی شهرستان دشتی گفت: این یادواره 15 اسفند ماه سال‌جاری در روستای زائر عباسی برگزار می‌شود.

عبدالله نجفی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده تاکنون افزود: این روستا مفتخر است که زادگاه نخستین شهید روحانی استان، نخستین پاسدار شهید و نخستین بسیجی شهید استان است.

وی ادامه داد: شهید مهدوی شهید مبارزه با استکبار جهانی از این روستا است و زائرعباسی برخوردار از دو خانواده دو شهیدی، چهار آزاده و 70 جانباز است.

نجفی خاطرنشان کرد: این یادواره با سخنرانی یکی از فرماندهان سپاه کشور، یکی از مداحان معروف و با مجری‌گری نظام اسلامی و خاطره‌گویی حاج حسین یکتا همراه خواهد بود.

وی ضمن درخواست از فرماندار شهرستان دشتی برای همکاری و هماهنگی تمام ادارات و نهادها با این یادواره افزود: در این یادواره ضمن دعوت از حضور خانواده‌های معظم شاهد، از 5 هزار نفر از مردم دعوت به‌عمل آمده است.

فرمانده سپاه دشتی نیز گفت: این توفیق بزرگی است که نصیب مردم روستای زائرعباسی شده که بتوانند همه ساله یادآور رشادت‌ها و شجاعت‌های رزمندگان، جانبازان و شهدای روستا باشند.

مراد کاظمی افزود: برگزاری یادواره شهدا درس‌آموزی برای نسل آینده است تا با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به توجه ویژه برای تامین امنیت این مراسم گفت: سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی آمادگی خود را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم اعلام می‌دارد.

کاظمی ضمن تبریک هفته وحدت به مسلمانان افزود: هدایت و راهنمای ما شهدا هستند و شهدا وسیله حق و باطل هستند و نزدیک شدن به شهدا مسیر حق را برای ما مشخص خواهند کرد.

وی یادآور شد: شهدا موجب به دست آوردن رضوان الهی شدند و بر ماست که برنامه درخور شهدا برگزار کنیم.

فرماندار دشتی نیز ضمن تقدیر از ستاد یادواره شهدای روستای زائرعباسی گفت: برای هر چه بهتر برگزار کردن این مراسم در جلسه شورای اداری آینده شهرستان هماهنگی لازم با ادارات برای استفاده از امکانات و تجهیزات آنها صورت می‌دهیم.

سید علی هاشمی با تاکید بر تجلیل از شهدای شهرستان و شهدای زائرعباسی افزود: روستای زائرعباسی برای مجموعه شهرستان همیشه آبروداری کرده و یادواره‌هایی که در این روستا برگزار شده در تراز استانی بوده است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز همه دستگاه‌های اجرایی بسیج می‌کردیم که یادواره به خوبی برگزار شود و یادواره شهدای زائرعباسی با شکوه‎تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

هاشمی اضافه کرد: هماهنگی لازم در ارتباط با کارهای خدماتی، تامین امنیت، فراهم کردن مقدمات لازم در همه زمینه‌ها و نیز سرویس‌دهی برای حضور مردم شهر با امکانات ادارات انجام شده است.

بشیر یوسفی فرمانده حوزه والفجر درازی نیز گفت: همه فعالیت‌ها و اقدامات تبلیغاتی با سپاه به ویژه با حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان انجام شده است.

رهام رضایی فرمانده انتظامی شهرستان دشتی نیز از آمادگی کامل تشکیلات مربوطه در تامین امنیت این یادواره خبر داد.

انتهای پیام/66001/ب40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول