اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی اعلام کرد

فعالیت 552 مدرسه در مناطق عشایرنشین آذربایجان غربی

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی گفت: 552 مدرسه در مناطق عشایرنشین آذربایجان غربی فعالیت دارد.

فعالیت 552 مدرسه در مناطق عشایرنشین آذربایجان غربی

عباسعلی راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 13 منطقه در آذربایجان غربی زیرپوشش آموزش و پرورش عشایر قرار دارد که از جمله شهرستان‌های، اشنویه، چالدران، خوی، چایپاره، سیلوانا، شاهین‌دژ، کشاورز، شوط، ماکو، نقده، بوکان، پلدشت و سلماس است.

راد با اشاره به تعداد مدارس و تعداد دانش آموزان عشایر آذربایجان غربی، تصریح کرد: 552 مدرسه، یک‌هزار و 543 کلاس، 28 هزار و 880 دانش آموز عشایری که 23 هزار و 188 دانش آموز ابتدایی، 3 هزار و 543 دانش آموز متوسطه دوره‌ اول و 2 هزار و 149 دانش آموز متوسطه دوره‌ دوم است.

وی با اشاره به جشنواره بازی‌های بومی، محلی که در چهار مرحله‌ آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود، اظهار داشت : آذربایجان غربی در سال 92 موفق به کسب رتبه دوم پسران و کسب رتبه سوم در دختران شد.

راد ادامه داد: در جشنواره الگوهای مناسب تدریس در سال 92 دو نفر از معلمین عشایری آذربایجان غربی از شهرستان نقده و چایپاره موفق به کسب رتبه برتر کشوری شدند.

وی با اشاره به تعداد دانش آموزان پذیرفته شده عشایر در دانشگاه‌، خاطرنشان کرد: سال تحصیلی 92 _91 تعداد 360 نفر وارد دانشگاه شدند که از این تعداد 234 نفر پسر و 126 نفر دختر بوده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی گفت: به منظور تقدیر از دانش آموزان منتخب رشته‌های علمی و فرهنگی ورزشی هر ساله طبق سهمیه‌بندی مشخص از طرف دفتر عشایر وزارت متبوع تعدادی از این منتخبین به اردوهای زیارتی سیاحتی اعزام می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی هم مرز بودن با کشورهای همسایه و صعب‌العبور بودن مناطق عشایری را از عمده مشکلات آموزش و پرورش عشایر در این مناطق عنوان و خاطرنشان کرد: پراکندگی مناطق عشایری و جمعیت زیاد دانش آموزان عشایر  سبب شده کیفیت خدمات رسانی به این قشر در حد مطلوب نباشد.

‌ انتهای پیام/61007/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول