اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

فعالیت 122 مدرسه خاص در استان زنجان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 122 مدرسه خاص در استان زنجان فعالیت می‌کند.

فعالیت 122 مدرسه خاص در استان زنجان

امیر نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به روند رشد مدارس خاص در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: سال 88 هشت مدرسه تیزهوشان در استان وجود داشت اما در حال حاضر این تعداد به 120 مدرسه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تعداد مدارس تیزهوشان استان زنجان از سال 88 تا سال‌جاری 125 درصد رشد داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تعداد مدارس شاهد استان در سال 88 را 15 مدرسه اعلام کرد و افزود: در سال‌جاری این تعداد به 23 مدرسه افزایش یافته که رشد 52 درصدی را نشان می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه در سال 88 تعداد 14 مدرسه نمونه دولتی در استان وجود داشت، گفت: در حال حاضر 18 مدرسه نمونه دولتی در سطح استان زنجان فعالیت می‌کند.

نظری به مجموع مدارس خاص استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: 37 مدرسه خاص در سال 88 در استان وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 122 مدرسه خاص در استان زنجان فعالیت می‌کند، ادامه داد: این تعداد مدرسه خاص رشد 229 درصدی نسبت به سال 88 داشته است.

*زنجان در قبولی کنکور سراسری از میانگین کشوری باللاتر است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه به مقایسه درصد قبولی دانش‌آموزان در آزمون سراسری سال 81 تا 90 اشاره کرد و اظهار داشت: زنجان در این زمینه از سرانه کشوری بالاتر و از 17 درصد به 58 درصد ارتقاء یافته است.

این مسئول به رتبه برتر دانش‌آموزان در کنکور سراسری اشاره و اضافه کرد: تعداد دانش‌آموزان دارای رتبه برتر از 124 نفر در سال 81 به یک‌هزار نفر در سال 90 افزایش یافته است.

نظری با اشاره به اینکه توزیع تعداد نفرات برتر کنکور برحسب جنسیت متعادل بوده است، متذکر شد: 61 نفر دختر و 63 نفر به عنوان تعداد نفرات برتر است.

* زنجان در جشنواره خوارزمی رتبه سوم کشوری را کسب کرد

وی در ادامه به جشنواره جوان خوارزمی استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: استان زنجان در جشنواره خوارزمی امسال رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه نفرات برتر این جشنواره در هفته پژوهش در یک مراسم ملی تجلیل شدند، گفت: با توجه به اینکه استان زنجان 1.4 درصد جمعیت کشور را دارد کسب رتبه سوم از ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان خبر می‌دهد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: امید است با تلاش مسئولان و همکاری دانش‌آموزان هر روز بر نفرات برتر دانش‌آموزان در موقعیت‌های مختلف افزایش یابد.

انتهای پیام/73008/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول