اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

فعالیت 120 مدرسه تیزهوشان در استان زنجان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 120 مدرسه تیزهوشان در سطح استان زنجان فعالیت می‌کند.

فعالیت 120 مدرسه تیزهوشان در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زنجان با اشاره به آغاز هفته وحدت اظهار داشت: 26 دی ماه سال 72 شورای آموزش و پرورش تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش آثار و برکات بسیاری برای کشورمان داشته است، گفت: در طول 20 سال گذشته پس از تاسیس شورای آموزش و پرورش 146 جلسه در استان زنجان تشکیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در طول این مدت 941 مصوبه در این شورا به تصویب رسیده است، گفت: در مناطق استان نیز یک‌هزار و 741 جلسه برگزار و 10 هزار و 410 مصوبه تصویب شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این مصوبات درباره مسائل آموزش و پرورشی، بهداشتی، عمرانی، رفاهی و... بوده است.

نظری در ادامه به پوشش تحصیلی دوره ابتدایی استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: در سال تحصیلی 89-88 میزان 99.48 درصد استان پوشش تحصیلی دوره ابتدایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 90-89 میزان پوشش تحصیلی در این مقطع 99.56 درصد بوده است، ادامه داد: در سال تحصیلی 91-90 میزان 99.60 درصد زیر پوشش بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در سال تحصیلی 92-91 نیز 99.70 درصد زیر پوشش دوره ابتدایی بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه تقریباً همه سطح استان زیر پوشش تحصیلی دوره ابتدایی قرار دارند، متذکر شد: زنجان جزو استان‌های سرآمد کشورمان در این زمینه است.

نظری با بیان اینکه بیش از 200 مدرسه با 10 نفر یا زیر 10 نفر دانش‌آموز در استان زنجان فعالیت می‌کند، بیان داشت: در این تعداد مدرسه یک‌هزار و 200 نفر تحصیل می‌کنند.

وی در ادامه به سهم آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش دوره متوسطه طی 10 سال تحصیلی گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: در سال تحصیلی 84-83 میزان 36 درصد و در سال تحصیلی 92-91 به مقدار 44 درصد زیر پوشش بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: برای حل شدن مشکل اشتغال کشورمان باید نیروی کارآفرین تربیت شود.

این مسئول در ادامه به رشد مدارس خاص در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: سال 88 هشت مدرسه تیزهوشان در استان زنجان وجود داشت.

نظری با اشاره به اینکه در حال حاضر 120 مدرسه تیزهوشان در سطح استان زنجان فعالیت می‌کند، گفت: این تعداد نسبت به سال 88 به میزان 125 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/73008/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول