اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

«وحدت» رمز پیروزی انقلاب اسلامی و عامل شکست دشمنان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه هفته وحدت شکوه عظمت انقلاب اسلامی را به نمایش می‎گذارد، گفت: «وحدت» رمز پیروزی انقلاب اسلامی و عامل شکست دشمنان است.

«وحدت» رمز پیروزی انقلاب اسلامی و عامل شکست دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: وحدت مبنای دین اسلام است و آموزه‎های دینی تکالیفی را در این راستا برای سعادت انسان مشخص کرده که در آن روح وحدت و جمعیت وجود دارد.

وی بر ضرورت وحدت دینی و اسلامی تاکید کرد و افزود: قرآن کریم تنها راه رسیدن به عزت، سربلندی و اقتدار را در اعتصام به حبل‎المتین الهی ذکر کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ابراز داشت: وحدت بر هر محوری زیبا نیست و هر شکلی را اسلام نمی‎پسندد بنابراین وحدت زمانی زیبا، قدسی و تاثیرگذار است که محور آن مستحکم و بنیان مرصوص باشد.

منتظری با تاکید بر اینکه مسلمانان در سایه وحدت‎آفرینی قله‎های بزرگ را فتح می‎کنند، یادآور شد: «واعتصموا بحبل الله» به معنای چنگ انداختن به ریسمان الهی است و اگر به این مهم توجه داشته باشیم هرگز سقوط نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: باید با عزم راسخ، مسیر توحید را انتخاب کنیم تا به وحدت برسیم، تجربه انقلاب اسلامی نشان داد که یکی از عوامل موثر پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن در وحدت بوده است.

تفرقه مهمترین علت شکست و تزلزل یک جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه وحدت یکی از نیازهای اساسی در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‎شود، گفت: در عصر حاضر که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی به رنگ‎های مختلف تلاش می‎کنند تا در بین صفوف مسلمانان تفرقه ایجاد کنند ضرورت هر چه بیشتر وحدت و انسجام احساس می‎شود.

منتظری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت ابراز داشت: هر کس به هر شیوه‎ای به دنبال ایجاد تفرقه باشد خائن است و با هر اندیشه و تفکری چه آگاهانه و چه مغرضانه، آب به آسیاب دشمن می‎ریزد.

وی با بیان اینکه تفرقه مهمترین علت شکست، فروپاشی و تزلزل یک جامعه محسوب می‎شود، یادآور شد: اگر می‎خواهیم بر اساس سند چشم‎انداز 1404 حرکت کنیم و در آن طراز قرار بگیریم محتاج وحدت هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تصریح اینکه وحدت ملی و انسجام اسلامی رمز پیشرفت و تعالی است، ابراز داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) همواره شاه بیت وحدت بوده است و هفته وحدت نیز همزمان با زادروز ولادت ایشان نامگذاری شده است.

منتظری گفت: پیامبر (ص) همواره پیامرسان وحدت بوده است لذا ما نیز که پیرو آن امام همام هستیم باید تلاش کنیم با سعه صدر آستانه تحمل خود را بالا ببریم و بین خودمان مرزبندی ایجاد نکنیم و نگاه‎مان به یکدیگر نگاه مهربانانه‎ای باشد و تشیع و تسنن را از یکدیگر جدا نکنیم چراکه آنقدر فصول مشترک وجود دارد که باید بیشتر از گذشته آن را مورد توجه قرار دهیم.

وی اظهار داشت: وحدت عامل مهمی است که راه را برای پیروزی هموار می‎کند لذا برای اینکه بتوانیم در مقابل دشمنانی که با تمام امکانات سخت‎افزاری و نرم‎افزاری در برابر نظام اسلامی صف‎آرایی کردند به موفقیت‎های پیش‎رو دست پیدا کنیم باید نسبت به وحدت و انسجام اهتمام بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/83001/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول