اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشتمین نمایشگاه کتاب گلستان ارائه می‌شود‌

تعویض کتاب کهنه با نو / حضور 500 ناشر و ارائه 50 هزار کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: تعویض کتاب کهنه با نو و حضور 500 ناشر و ارائه 50 هزار از انواع کتاب از موضوعات ارائه شده در هشتمین نمایشگاه کتاب گلستان است.

تعویض کتاب کهنه با نو / حضور 500 ناشر و ارائه 50 هزار کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری عصر امروز در آئین افتتاح هشتمین نمایشگاه کتاب گلستان اظهار داشت: هر نمایشگاه فرهنگی سفره معنوی است که در این سفره غذاهای متنوع که آثارش نتایج تلاش و کوشش پدیدآورندگان عصرهکش.ری است پیش روی ما واقع شده است.

وی ادامه داد: امیدوارم با تنوعی که در این بوستان حکمت و سفره علمی و معنوی وجود دارد گلستانی‎ها بر اساس نیاز و عشق و علاقه ره‎توشه‎ای برای شکوفایی عقل و اندیشه و باروری استعدادهای خویش فراهم آورند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: در این سفره فرهنگی 500 ناشر از گستره ایران اسلامی آخرین تازه‎های نشر را برای ارتقای تراز علمی و فرهنگی استان و پاسخگویی به نیازهای علمی فراهم آورده‎اند.

منتظری اضافه کرد: بالغ بر 50 هزار عنوان کتاب در بخش‎های مختلف تخصصی و عمومی پیش روی ما است اما ادعا نمی‌کنم با جستجو در این بوستان تمیم نیازها را به شایستگی خواهیم یافت اما تردید ندارم تلاش این بوده که هر آنچه که زیبنده است به اندازه مقدورات فراهم شود.

وی افزود: یکی از کارهای ابتکاری برای اولین بار در نمایشگاه‎های کشوری کتاب غرفه‎ای به نام پیشگامان و پیش‎‎‎قراولان مطالعه فراهم آورده شده که از تمام گروه‎های سنی با هدف افزایش روحیه اعتماد به نفس و ترویج فرهنگ مطالعه تشکیل شده است

منتظری ادامه داد: با توجه به تقارن این ایام با ولادت پیامبر(ص) غرفه‎ای به این نام اختصاص پیدا کرده است و تلاش شده آثاری که مربوط به این اسوه بی‎بدیل خلقت است در پیش روی علاقه‎مندان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: در این نمایشگاه 10 گفتمان علمی متناسب با نیازهای علمی و ادبی در این مجموعه اجرا خواهد شد که از جمله آن سبک زندگی اسلامی است.

منتظری بیان کرد: یکی دیگر از مباحث مورد توجه در این گفتمان‎ها موضوع عرفان‎های انحرافی ایت که این موضوع یکی از تهدیدهای جدی علیه آموزه‎های دینی است.

وی افزود: حدود 20 کتاب از آخرین کتاب‎های منتشر شده استان گلستان با حضور نویسندگان رونمایی خواهد شد و جلسات نقد ادبی نیز با حضور نویسندگان و ناشران شکل گرفته است.

منتظری در پایان ابراز داشت: تعویض کتاب کهنه با نو یکی دیگر از ابتکارات این دوره از نمایشگاه است که شوق و رغبت را در حوزه کتاب دوچندان خواهد کرد.

انتهای پیام/83004/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول