اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور هنرمندان تئاتر

گلستان میزبان سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد

استان گلستان با حضور تعدادی از هنرمندان و دوستداران عرصه تئاتر میزبان سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد.

گلستان میزبان سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان امشب در آیین افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین‎المللی تئاتر فجر در گرگان اظهار داشت: هنرمندان چهار گروه از مجموع گروه‎های راه یافته به جشنواره بین‎المللی تئاتر فجر در شهرهای گرگان و گنبدکاووس اجرای برنامه خواهند داشت.

غلامرضا منتظری خاطرنشان کرد: تعدادی از کارهای راه‎ یافته به جشنواره بین‎المللی تئاتر فجر در شش استان به اجرا درمی‎آید که گلستان جزو میزبانان این عرصه است.

وی افزود: خراسان شمالی، تهران، بین‎الملل «هند، مجارستان، ایران به صورت مشترک» در گرگان و گنبدکاووس اجرای برنامه دارند که در مجموع هشت کار تئاتر به روی صحنه می‎رود.

منتظری در خصوص زمان اجرای برنامه‎های تئاتر بیان داشت: شهرستان گرگان هر روز ساعت 18:30 و گنبدکاووس در ساعت 18 مبادرت به اجرای نمایش هنرمندان گروه تئاتر می‎کند.

وی با بیان اینکه هر جشنواره و رخدادی در استان به مثابه فراخوانی برای ارتقای سطح دانش و بینش است، تصریح کرد: جشنواره‎های مختلف هنری و فرهنگی فرصتی برای تبادل تجربه محسوب می‎شود و می‎تواند آئینه‎ای برای نشان دادن تراز هر استان باشد که در کجا ایستاده‎ایم و فاصله‎مان با نقطه مطلوب و ایده‌آل چقدر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان داشت: جشنواره فجر در بخش‎های تئاتر، فیلم، موسیقی و ... پنجره نوینی را به روی علاقه‌مندان این عرصه گسترانیده است.

منتظری افزود: هر رخداد فرهنگی و هنری، بذر طراوت و شادمانی را در دل‎ها می‎نشاند که از نتایج چنین جشنواره‎هایی در کنار ارتقای سطح دانش و بینش می‎توان به ایجاد روحیه نشاط، طراوت و شادمانی اشاره کرد.

وی از راهیابی دو گروه تئاتر گلستان در بخش‎های خیابانی و صحنه‎ای به جشنواره بین‎المللی تئاتر فجر ابراز خشنودی کرد و گفت: گلستان در بخش تئاتر قابلیت‎های خوبی دارد که پرورش این استعدادها می‎تواند موفقیت‎های بیشتری را برای استان رقم بزند.

پس از برگزاری آئین افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ تئاتر «چند ریشتر حرف تب‎دار» به کارگردانی محمد شاکری از استان خراسان شمالی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به نمایش درآمد.

انتهای پیام/83001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول