اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین:

نبود ارتباط میان صنعت و محیط زیست از کمبودهای قزوین است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین نبود ارتباط میان بخش صنعت و محیط زیست را از کمبودهای این استان برشمرد و بر ایجاد و تقویت این ارتباط تاکید کرد.

نبود ارتباط میان صنعت و محیط زیست از کمبودهای قزوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، صدرالدین علیپور امروز به مناسبت گرامیداشت هفته هوای پاک در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: نبود ارتباط میان بخش صنعت و محیط زیست از کمبودهای قزوین به شمار می‌رود که باید برای ایجاد و تقویت آن تلاش کرد.

علیپور افزود: بخشی از علت این امر ضعف در تهیه بانک جامع اطلاعاتی از صنایع استان، آلاینده‌های تولید شده، دستگاه‌های مورد استفاده در آن، زمان پایش میزان آلودگی، اقدامات انجام شده برای رفع آن و مواردی از این قبیل است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل دوم بهمن ماه همزمان با هفته محیط زیست نشست هم‌اندیشی با فعالان و صاحبان صنایع استان برگزار می‌شود تا با بیان اهداف و برنامه‌های جدید زیست محیطی، آنان دریابند که حفاظت از محیط زیست صرفا بازدارنده نیست؛ بلکه با به‌کار‌گیری تجربیات روز دنیا می‌توان تدابیری اتخاذ کرد که رعایت مسائل زیست محیطی، برای واحد صنعتی نیز صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه نبود آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم در این زمینه می‌تواند تبعاتی را به دنبال داشته باشد، ادامه داد: زمانی آلودگی هوا تنها مختص تهران بود اما بعدها به کلانشهرها نیز سرایت کرد و امروزه گریبانگیر تمام استا‌ن‌ها شده است.

علیپور تصریح کرد: به همین منظور برنامه‌هایی برای گرامیداشت هفته هوای پاک در استان در نظر گرفته شده که همایش دوچرخه‌سواری با هماهنگی هیئت دوچرخه‌سواری استان و تشکل‌های علاقه‌مند در روز یکشنبه 29 دی ماه از جمله آن‌هاست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به اینکه برنامه‌های روز دوشنبه 30 دی ماه به مدارس اختصاص دارد، اضافه کرد: از آنجا که میزان یادگیری در میان دانش‌آموزان بالاتر است و به واسطه ساختن آینده کشور به دست این قشر، فرصت بیشتری برای فرهنگسازی در این زمینه برای آنان وجود دارد، تمرکز برنامه‌های آموزشی این اداره‌کل بر مدارس است.

وی اضافه کرد: در این روز کارت همیار محیط زیست با هدف آموزش موضوعات محیط زیست به صورت نمادین به دانش‌آموزان اهدا می‌شود؛ ضمن اینکه در سطح شهر با هماهنگی شهرداری معاینه فنی خودروها صورت می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به تهیه برنامه‌هایی برای تعیین مدارس سبز در سطح استان عنوان کرد: روز اول بهمن ماه در سطح استان و مدارسی که بناست به عنوان پایلوت مدارس سبز انتخاب شوند، درختکاری انجام می‌‌شود.

علیپور تصریح کرد: هرچند ممکن است پرداختن به آلایندگی خودروها در استان به واسطه نشأت‌گیری بیشتر آلاینده‌ها از صنایع، چندان اولویت نداشته باشد؛ اما از آنجا که بخشی از آلاینده‌ها مربوط به خودروها و منابع متحرک آلودگی است، برنامه آموزشی زیست محیطی برای تاکسیرانان شامل آموزش استفاده از سوخت، روش‌های کاهش مصرف، کنترل‌های ادواری خودرو و موارد مشابه به اجرا در می‌آید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: پیاده‌روی و صعود به قله مردمی باراجین با هماهنگی این اداره‌کل و هیئت ورزش‌های همگانی استان بخش دیگری از برنامه‌های هفته هوای پاک است که روز چهارم بهمن ماه برگزار می‌شود تا علاوه بر حضور شهروندان در طبیعت از این فرصت برای تمیزی بیشتر محیط زیست بهره گرفته شود.

به گزارش فارس، از 29 دی ماه تا پنجم بهمن ماه هر سال هفته هوای پاک نامگذاری شده است.

انتهای پیام/77011/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول