اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد:

سمن‌ها در عرصه‌ محیط زیست به خودباوری نرسیده‌اند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد با بیان اینکه سمن‌ها به خودباوری لازم برای انجام فعالیت در عرصه‌های محیط زیست نرسیده‌اند، گفت: بیشتر فعالان محیط زیست به سمت ایجاد تشکل‌ها روی نیاورده‌اند.

سمن‌ها در عرصه‌ محیط زیست به خودباوری نرسیده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی طالبی، پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی ترویجی سازمان‌های مردم نهاد منابع طبیعی و آبخیزداری، با اشاره به جایگاه و اهمیت سازمان‌های مردم نهاد در منابع طبیعی و محیط زیست اظهار داشت: امروز ثابت شده است که محیط زیست و منابع طبیعی نقش بسیار شاخصی در توسعه پایدار کشور دارند.

وی بیان کرد: توسعه پایدار کشور و استان یزد با حضور فعال سازمان‌های مردم نهاد شکل نخواهد گرفت از طرف دیگر محیط زیست و منابع طبیعی یک مسئله فردی نیست بلکه این مهم یک مسئله کاملا اجتماعی است.

طالبی با اشاره به اهمیت و جایگاه تشکل‌های زیست محیطی تصریح کرد: این تشکل‌ها با توجه به نقش مهمی که در توسعه پایدار دارند، می‌توانند به اندازه منابع طبیعی به سمت فرآیند توسعه استان کمک‌کننده باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد: این تشکل‌ها نقش آ‌گاهی‌دهنده و جلب توجه مردم به محیط زیست را باید به عهده داشته باشند که متاسفانه ما در این زمینه داریم.

وی عنوان کرد: متاسفانه ذهنیتی که باید برای حفظ منابع طبیعی در مردم وجود داشته باشد در کشور و استان وجود ندارد همچنین فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت نگرفته و با ناآگاهی مردم روبرو هستیم.

طالبی با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد، چشمان بیدار جامعه هستند، گفت: در صورتی که اقدامی علیه محیط زیست صورت گرفت، این تشکل‌ها باید به سرعت موضوع را انعکاس داده تا واکنش خوبی در بحث تخریب محیط زیست اعمال شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد اظهار داشت: بر خلاف اینکه در دنیا، سمن‌ها را با نام محیط زیست و منابع طبیعی می‌شناسند، در کشور ما هنوز اهمیت و جایگاه خاصی برای این تشکل‌ها قائل نشده‌ایم.

طالبی بیان کرد: عامل بخشی از این اتفاق دولت است زیرا هنوز حضور و فعالیت این تشکل‌ها را باور ندارد و در درجه بعد به فعالیت سمن‌ها میدان داده نشده است.

وی افزود: بیشتر سمن‌ها خودباوری لارم برای انجام فعالیت در عرصه‌های محیط زیست را ندارند و بیشتر فعالان محیط زیست ما به سمت ایجاد تشکل‌ها روی نیاورده‌اند.

طالبی بر تقویت و خودباوری لازم تشکل‌ها و سمن‌ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه تشکل‌ها در حلقه‌های بسته گرفتار شده‌اند.

وی همچنین بر تغیر نگرش مدیران و روشن شدن اهمیت فعالیت تشکل‌ها برای مدیران تاکید کرد و افزود: با این تغییر نگرش زمینه فعالیت بیشتر سمن‌ها فراهم می‌شود.

طالبی با تاکید بر شکل‌گیری سمن‌های جدید در حوزه منابع طبیعی توصیه کرد: ما باید زمینه همکاری بین تشکل‌های غیردولتی را فراهم کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد تصریح کرد: ایجاد شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند به رفع بسیاری از مشکلات در این حوزه کمک کند.

وی تاکید کرد: در صدد راه‌اندازی و تشکیل شبکه زیست محیطی با حمایت استانداری در این استان هستیم.

انتهای پیام/2464/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول