اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون اردبیل:

مسجد محوریت حرکت‌های جهشی در جامعه اسلامی است

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، ‌هنری مساجد استان اردبیل گفت: مسجد در طول تاریخ اسلام منبع عظیم اعتلا و ارتقای جامعه و جهش فرهنگی است که روز به روز جایگاه آن افزون‌تر شده است.

مسجد محوریت حرکت‌های جهشی در جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، نادر سقا در دوره آموزشی روش تحقیق ویژه اعضای هسته‌های پژوهشی کانون هدف از برگزاری این دوره‌ها را ارتقای سطح دانش‌ اعضای کانون اعلام کرد.

وی تصریح کرد: این دوره آموزشی با هدف ارتقا سطح دانش، تقویت نگرش و دیدگاه اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان نسبت به اهمیت و نقش مؤثر امر پژوهش در زندگی انسان و سطح جامعه اجرا می‌شود.

سقا در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: از آنجایی که مسجد از صدر اسلام تاکنون محل رشد و پیشرفت به شمار می‌رود لذا در حال حاضر آموزش اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در زمینه‌های مختلف دینی، مذهبی، علمی، فرهنگی، پژوهشی و... ضروری است که باید در این راستا قدم‌های مثبت و تأثیرگذار برداشته شود.

این مسئول انجام پژوهش در تمامی عرصه‌های جامعه را موجب پیشرفت و موفقیت در کارها دانست و اضافه کرد: هر امری که در اجتماع توسط تحقیق و بررسی صورت گیرد شکوفایی، نتیجه مطلوب و مفیدی را با خود به همراه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحثی در مورد روش تحقیق و نگارش مقالات تخصصی بیان کرد: اولین بحث در مورد مقاله‌نویسی درج عنوان، موضوع و هسته پژوهشی، قید تاریخ مقاله، اسامی هسته پژوهشی (نویسندگان با ذکر تاریخ مطالب آنها)، پیام آغازین (سخن اول)، بسم‌الله و چکیده مقاله است که رعایت هر یک از موارد برای نگارنده مقاله، تحقیق و گزارش مهم است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، ‌هنری مساجد استان یادآور شد: قید کردن واژگان کلیدی، مقدمه، اهداف، اهمیت و ضرورت تحقیق، شیوه اجرایی، متن اصلی، ضمائم، پیشنهادات و راهکارها در آخر مطالب و نتیجه‌گیری در مرحله نهایی مقالات و پژوهش‌ها عناوین مباحثی هستند که باید مد نظر نویسندگان و پژوهشگران قرار گیرد.

سقا در ادامه سخنان خود گفت: منابع و مآخذ هم جز مواردی است که نویسندگان و پژوهشگران باید به آن توجه کرده و در آنها به ترتیب نام خانوادگی و نام شخص، نام کتاب، سال و محل نشر، شماره صفحه، در منابع مقاله و نشریات نام خانوادگی، نام، سال نشر، عنوان مقاله، نام نشریه یا مقاله، شماره نشریه و صفحه و در منابع اینترنتی هم نام خانوادگی، عنوان مقاله، عنوان نشریه الکترونیکی، شماره، سال و صفحه را حتماً ذکر کنند.

وی افزود: در تلاش هستیم تا با یاری خداوند متعال و با برگزاری دوره‌های تخصصی پژوهش بتوانیم در سطح استان و کشور پژوهش‌های کاربردی و کلیدی را به کمک اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل انجام دهیم و در خلق آثار ماندگار پژوهش مسجد محور در جامعه بیش از پیش سهیم باشیم و به رسالت خطیر خویش در این حوزه عظیم عمل کنیم.

دوره آموزشی تخصصی «روش تحقیق» با حضور بیش از 50 نفر از اعضای هسته‌های پژوهشی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد.

انتشار فراخوان مقاله با عنوان «نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی»

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، ‌هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اردبیل با نزدیک شدن به ایام دهه فجر فراخوان مقاله با عنوان «نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی» را منتشر کرد.

سقا با یادآوری نقش بی‌بدیل و کارکردهای مختلف مساجد در عرصه‌های گوناگون اظهار داشت: مساجد نقش کلیدی و تأثیرگذاری در شکل‌گیری و صیانت از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته که یکی از کارکردهای مهم مساجد را می‌توان کارکرد سیاسی آن عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مساجد چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از پیروزی انقلاب نقش محوری و اساسی در تداوم انقلاب اسلامی داشته است، خاطر نشان کرد: وقتی جایگاه مساجد را در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مرور می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که تمامی مراحل سازماندهی و هدایت جنبش‌های مردمی با محوریت روحانیان و از مکان مقدس مسجد صورت گرفته است.

سقا اضافه کرد: در عرصه‌های مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله دوران دفاع مقدس، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم، مقابله با فتنه‌ها و... نیز مساجد کارکردهای مهم و حیاتی خود را نشان داده‌اند که ضرورت دارد برای تبیین و ترویج این جایگاه نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود بیان کرد: در این راستا و با توجه به فرارسیدن ایام فرخنده دهه فجر و اهمیت موضوع، کمیته مساجد گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر با همکاری دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان و هسته‌های پژوهشی کانون‌های فرهنگی، هنری اقدام به انتشار فراخوان مقاله با موضوع «نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی» کرده است.

وی یادآور شد: محل جمع‌آوری و ارسال آثار این فراخوان به آدرس اردبیل، چهارراه پیرعبدالملک، روبه‌روی چاپخانه مقصودی، دبیرخانه کانون‌های مساجد استان است.

سقا با بیان اینکه این فراخوان به صورت استانی است، گفت: تعداد صفحات مقاله ارسالی باید بین 15 الی 25 صفحه و شامل عنوان، چکیده، مقدمه، اهداف، متن اصلی، نظرات و پیشنهادات، نتیجه و منابع باشد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، ‌هنری مساجد استان آخرین مهلت ارسال آثار را 30 بهمن ماه سال‌جاری اعلام کرد و افزود: مقالات برتر این فراخوان با اهدای لوح و جوایزی تجلیل و مقالات برتر پس از بررسی به صورت کتاب چاپ و توزیع می‌شوند.

انتهای پیام/62004/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول