اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هلال‌احمر دماوند:

مسجد «اهران» دماوند در آتش سوخت

رنیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: مسجد روستای «اهران» شهرستان دماوند دچار حریق شد و در آتش سوخت.

مسجد «اهران» دماوند در آتش سوخت

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر دماوند، حمید فرهادی امروز بیان کرد: ساعت 17 روز گذشته از سوی رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان دماوند مطلع شدیم که مسجد روستای اهران دماوند دچار حریق شده است.

وی افزود: با وجود اقدام سریع نیروهای هلال احمر و آتش‌‏نشانی، متاسفانه چون اکثر بخش‌های مسجد از چوب بود، حجم آتش بسیار گسترده، کار تیم‌های آتش‌نشانی و هلال‌احمر را کند کرد.

فرهادی ادامه داد: پس از هماهنگی با مسئول امداد و نجات هلال احمر دماوند به عنوان فرمانده عملیات، دو تیم شامل پنج نجاتگر کادر و داوطلب به وسیله یک خودروی پیشروی عملیاتی و یک دستگاه آمبولانس به اهران اعزام شدند.

وی اظهار داشت: تیم‌های عملیاتی که به محل اعزام شدند، بلافاصله کار خود را آغاز کردند و به کمک آتش‌‏نشانی رفتند.

فرهادی تصریح کرد: عملیات به گونه‌ای پیش رفت که پس از حدود چهار ساعت فعالیت سخت و سنگین، آتش به مرور زمان خاموش شد و حریق در کنترل عوامل آتش‌نشانی درآمد.

وی افزود: حجم عملیات به قدری بالا بود و با توجه به اینکه احتمال می‌رفت حادثه مصدوم داشته باشد، پایگاه امداد و نجات شهید داود مقدم (چنار) به حالت آماده‌‏باش کامل درآمد تا در صورت لزوم به کمک تیم‌های اعزامی بیاید.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشت، خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل قدمت مسجد و استفاده از چوب در بخش‌هایی از آن، بخش زیادی از مسجد به ویژه سقف ‌چوبی آن در حریق از بین رفت.

به گزارش فارس، اهران روستایی است که در 16 کیلومتری جنوب شرق دماوند و دو کیلومتری آبسرد واقع شده است.

انتهای پیام/2568/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول