اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان مطرح کرد‌

یک دهم عملکرد 100 روزه دولت یازدهم در بحث راه روستایی مربوط به کردستان بود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: هزار کیلومتر راه روستایی در طول 100 روز عملکرد دولت تدبیر و امید مورد بهره‌برداری قرار گرفت که 100 کیلومتر آن در استان کردستان بود.

یک دهم عملکرد 100 روزه دولت یازدهم در بحث راه روستایی مربوط به کردستان بود

به گزارش خبرگزاری فارس ساز سنندج، محمدصادق وجدی عصر امروز در همایش تجلیل از راهداران نمونه، همکاران برگزیده، خبرنگاران برتر و دانش‌آموزان ممتاز راه و شهرسازی استان کردستان در سنندج به بهره‌برداری از 14 هزار واحد مسکن مهر در سال‌جاری در استان اشاره کرد و اظهار داشت: 5 هزار واحد دیگر هم آماده بهره‌برداری است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، در صورتی که زیرساخت‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان آماده باشد، این تعداد واحد نیز افتتاح خواهد شد.

وجدی اضافه کرد: در حوزه املاک حقوقی راه و شهرسازی کردستان هم فعالیت‌های خوبی انجام شده است که اخذ سند یک‌هزار و 520 هکتار اراضی ملی از سال 91 تاکنون یکی از مهم‌ترین این اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: این اسناد نقش موثری در حفظ و نگهداری اراضی ملی دارد و سمت و سوی راه و شهرسازی هم سنددار کردن املاک و اراضی ملی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: در مدت زمان یاد شده، تعداد زیادی اسناد بلاتکلیف به ارزش صدها میلیارد تومان به بیت‌المال بازگشته است.

وی افزود: در حوزه توسعه راه‌ها هم به صورت قابل‌قبولی کار شده است تا جایی که 100 کیلومتر از هزار کیلومتر راه روستایی فعالیت 100 روزه دولت تدبیر و امید مربوط به استان کردستان بود.

وجدی افزود: در این حوزه همچنین چندین پروژه راه اصلی و بزرگراه در دست ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: در حوزه معاونت امور فنی نیز پروژه‌های زیادی در زمینه ساختمان‌ها و امور زیربنایی در استان در حال اجراست.

وی به احداث 4 بیمارستان در شهرستان‌های مختلف استان اشاره کرد و گفت: 2 بیمارستان 164 تختخوابی در شهرستان‌های سقز و بانه و 64 تختخوابی در سروآباد و دهگلان در دست ساخت است.

وجدی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود با توجه به تحریم‌های اقتصادی، اعتبارات در مسیر درست هدایت و هزینه شود.

وی گفت: امیدواریم با نگاه مثبتی که به توسعه پایدار کردستان در دولت تدبیر و امید وجود دارد، شاخص‌های توسعه ارتقا پیدا کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان افزود: این اداره‌کل در حوزه راهداری در سال گذشته به عنوان نمونه کشوری معرفی شد و در بخش ارتقای ایمنی نیز مقام دوم را کسب کردیم.

وی گفت: متاسفانه در سال‌جاری به دلیل کمبود اعتبارات موفقیتی حاصل نشده است و گرچه در زمینه روکش آسفالت راه‌ها در کشور مقام نخست داریم، این مهم در همایش مدیران کل راه و شهرسازی سراسر کشور ابلاغ شد و این مایه افتخار همکاران این اداره‌کل است.

انتهای پیام/79002/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول