اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ماموستا ‌مجتهدی:

‌اتحاد و صفوف یکپارچه جامعه با «منم گفتن‌ها» ‌‌متزلزل می‌شود‌

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسلمانان همه با هم برادرند و نباید فرد یا گروه خاصی با «منم» گفتن‌ها این اتحاد و صفوف یکپارچه را متزلزل کنند.

‌اتحاد و صفوف یکپارچه جامعه با «منم گفتن‌ها» ‌‌متزلزل می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در همایش مشعل‌داران وحدت در محل صدا و سیمای استان کردستان اظهار کرد: نقش روحانیت در گسترش فرهنگ اخوت و برادری بی‌بدیل است.

وی افزود: تمامی حکمرانان در طول تاریخ از میان رفتند اما آنکه باقی و پابرجا مانده است دین ناب اسلام و پیامبر عظیم‌الشأن ما است که از ازل تا ابد باقی است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طلوع رسول خدا و قرآن کریم بی‌غروب است تصریح کرد: نبی اکرم مظهر واقعی و بزرگ ایجاد وحدت در میان مسلمانان بود.

ماموستا مجتهدی خاطرنشان کرد: مسلمانان همه با هم برادرند و نباید فرد یا گروه خاصی با "منم" گفتن‌ها این اتحاد و صفوف یکپارچه را متزلزل کنند.

وی افزود: پدر همه ما حضرت آدم و حوا مادر همگان است و در این میان کسی تافته جدا بافته نیست که پذیرش این موضوع جاده وحدت را هموار می‌سازد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تقوا را عامل تفکیک انسان‌ها و رتبه‌بندی آنها دانست و گفت: نیکوکاری و خدمت به هم‌نوع تنها عاملی است که درجه خلوص آدمی را مشخص می‌کند.

ماموستا مجتهدی با یادآوری تدبیر امام راحل در نامگذاری یک هفته به نام وحدت، این قضیه را ناشی از هوش و موقعیت‌شناسی بالای رهبر فقید انقلاب عنوان کرد.

وی افزود: اسلام می‌فرماید اگر دو طایفه از مسلمانان با یکدیگر به جنگ برخاستند باید سایر مسلمانان علیه قوم متخاصم وارد نبرد شوند تا آتش اختلاف و تفرقه خاموش شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید مجدد بر اهمیت حفظ وحدت در جامعه اسلامی گفت: اگر تفرق از امت اسلام برداشته شود موفقیت‌های عظیمی برای جامعه به دست می‌آید.

بحث اختلاف شیعه و سنی کهنه شده است

در ادامه این مراسم مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سخنانی با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی ستاد هفته وحدت گفت: این دبیرخانه در تمام طول سال فعال است.

حجت‌الاسلام محرمعلی فراشی با اشاره به پیدایش فرقه‌های تکفیری در جهان اسلام اظهار کرد: بر همه مشعل‌داران وحدت واجب است برای مقابله با این جریان‌ها وارد صحنه شوند.

وی افزود: امت مورد تأیید خداوند امت واحد است و باید همه ما به کمک یکدیگر این موضوع را در جامعه اسلامی به طور کامل محقق و عملیاتی کنیم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه بحث اختلاف شیعه و سنی دیگر کهنه شده است گفت: باید با هم مهربان و رئوف باشیم به گونه‌ای که دشمن احساس ترس و دوستان احساس امنیت کنند.

فراشی افزود: وظیفه منادیان وحدت است که این مهم را نسبت به گذشته افزایش دهند و بنا به فرمایش رهبر انقلاب امروز وحدت از همه چیز ضروری‌تر است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه وحدت کامل جهان اسلام فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول