اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

فعالیت 200 مدرسه زیر 10 نفر دانش‌آموز در زنجان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طبق آخرین آمار سامانه دانش‌آموزی بیش از 200 مدرسه زیر 10 نفر دانش‌آموز در استان زنجان وجود دارد.

فعالیت 200 مدرسه زیر 10 نفر دانش‌آموز در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی استان زنجان اظهار داشت: هدف از سوادآموزی ریشه‌کنی افراد بی‌سواد تا پایان برنامه توسعه پنجم است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت این امر می‌فرمایند تا پایان برنامه توسعه پنجم بی‌سوادی در کشورمان باید به صفر برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشورمان را جزو ماموریت‌های بزرگی دانست و افزود: برای رسیدن به این هدف باید گام‌های محکمی در استان زنجان برداشته شود.

این مسئول با بیان اینکه زنجان جزو برترین‌های کشور از لحاظ ریشه‌کنی بی‌سوادی است، گفت: دروازه‌های ورود افراد بی‌سواد بسته شده است.

نظری با اشاره به اینکه برای ریشه‌کنی بی‌سوادی و رسیدن به هدف مدرسه یک نفره در استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: برای یک نفر دانش‌آموز در زنجان یک مدرسه وجود دارد.

* فعالیت دو مدرسه با یک دانش‌آموز در استان زنجان

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار سامانه دانش‌آموزی بیش از 200 مدرسه زیر 10 نفر دانش‌آموز در استان زنجان وجود دارد، متذکر شد: دو مدرسه یک نفره در استان زنجان فعالیت می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه 10 مدرسه با دو نفر دانش‌آموز در استان زنجان فعالیت می‌کند، یادآور شد: 14 مدرسه با سه نفر دانش‌آموز در استان وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه 14 مدرسه با چهار دانش‌آموز در زنجان فعالیت می‌کند، عنوان کرد: 23 مدرسه با پنج نفر دانش‌آموز در استان وجود دارد.

نظری ادامه داد: همچنین 30 مدرسه با هشت دانش‌آموز، 18 مدرسه با 9 دانش‌آموز و 21 مدرسه با 10 نفر دانش‌آموز در استان زنجان فعالیت می‌کند.

* زنجان در بستن دروازه‌های بی‌سوادی عملکرد خوبی دارد

وی با بیان اینکه زنجان در بستن دروازه‌های بی‌سوادی عملکرد خوبی در کشورمان داشته است، تصریح کرد: این امر تضمین و ضمانت ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به آمار بی‌سوادی طبق سرشماری سال 90 اشاره کرد و گفت: طبق این سرشماری 14 هزار و 588 نفر در گروه سنی 45 تا 49 بی‌سواد در استان زنجان وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه در گروه سنی 10 تا 44 سال 12 هزار بی‌سواد در استان وجود دارد، افزود: در گروه سنی 35 تا 39 سال نیز 8 هزار و 62 نفر بی‌سواد وجود دارد.

نظری مجموع تعداد بی‌سواد استان زنجان در سرشماری سال 90 را 45 هزار و 598 نفر اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد افراد در سنین بالا بی‌سواد بیشتر است، اذعان داشت: در سنین پایین نیز تعداد افراد بی‌سواد جامعه کاهش می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: این امر به معنای انسداد مسیر بی‌سوادی در استان زنجان است.

این مسئول در پایان بی‌انگیزی افراد برای تحصیل و سوادآموزی را یکی از چالش‌های مهم آموزش و پرورش اعلام و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی خیاطی، تربیت فرزند، مهارت‌های زندگی و... در کنار کلاس‌های سوادآموزی انگیزه‌ای برای حضور بی‌سوادان است.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول