اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

پیشرفت و عدالت کشور زیر چتر ولایت محقق می‌شود

امام جمعه خورموج گفت: پیشرفت و عدالت کشور زیر چتر ولایت محقق می‌شود.

پیشرفت و عدالت کشور زیر چتر ولایت محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح پیش از ظهر امروز در جلسه شورایاران که در شهرداری خورموج تشکیل شد، آغاز هفته وحدت میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) حضرت محمد(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب حقه جعفری را به تمام مسلمانان جهان تبریک گفت و از خدمت‌رسانی به مردم توسط شهردار و شورای اسلامی شهر خورموج تقدیر کرد.

امام جمعه خورموج اظهار داشت: جلسه شورایاران نخستین جلسه در نوع خود است که در طول این مدت به ابتکار شورای اسلامی دوره چهارم در شهر خورموج آن هم با حضور بانیان و افراد معتمد در هر محله‌ای تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تعامل خوبی که بین شهردار و اعضای شورای اسلامی خورموج وجود دارد و در طول مدت کوتاهی که مسئولیت خطیر را بر دوش گرفته‌اند، تحولات بسیار خوبی در سطح شهر در حوزه‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته است.

امام جمعه خورموج خاطرنشان کرد: ما برای همه موضوعات زندگی باید دنبال اسوه، الگو و سرمشق باشیم و اگر می‌خواهیم یک جامعه سعادتمند از جهت مادی و معنوی، دنیوی و اخروی داشته باشیم راه آن تأسی به رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص)، ائمه اطهار(ع) و بزرگان است.

مصلح تصریح کرد: تمام وجود پیامبر اکرم(ص) برای ما اسوه و الگوست و تمام نشست و برخاست این بزرگوار برای ما سرمشق است؛ یکی از بزرگترین کارهایی که رسول گرامی اسلام(ص) انجام داد احداث نخستین مسجد در روستای قبای مدینه بود.

وی عنوان کرد: عموم تصمیم‌گیری‌ها در زمان پیامبر اکرم(ص) مربوط به زندگی مردم در مساجد صورت می‌گرفت و تمام مشورت‌ها، تصمیم مبارزه با دشمن و عمران و آبادی که می‌خواست انجام شود در مسجد تصمیم‌گیری و مصوب می‌شد و جلسه شورایاران در خورموج برگرفته از سنت ارزشمند پیامبر(ص) است، چراکه مساجد نه تنها در ارتباط با خدا؛ بلکه در حوزه مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ساخت‌وساز، عمران و آبادی شهر می‌تواند کارساز و مؤثر باشد.

امام جمعه خورموج اضافه کرد: مسجد نه تنها سنگر عبادت؛ بلکه سنگر سیاست، مشارکت، تعاون، همکاری و همیاری است.

مصلح اذعان داشت: اگر تعامل و ارتباط تنگاتنگ بین شورای اسلامی که از میان مردم برخاسته‌اند و شهردار که منتخب شوراست محکم‎تر برقرار شود، قطعاً می‌تواند تأثیرگذارتر باشد.

وی متذکر شد: کارهایی که انجام شده باید به مردم گفته شود، چراکه این مسئله مورد تأیید حضرت امام (ره) و امروز هم مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

امام جمعه خورموج افزود: جلسه شورایاران را به در آستانه هفته وحدت به فال نیک می‌گیریم و لازمه هر کاری اتحاد، همدلی و هماهنگی است و هر کس بخواهد جزیره‌ای عمل کند، نمی‌تواند موفق باشد.

مصلح در پایان عنوان داشت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی رهبری و مدیریت امام، اتحاد، ایمان، باورهای اعتقادی و حضور گسترده مردم است و باید همچنان زیر چتر ولایت بوده و از مقام عظمای ولایت تبعیت محض داشته باشیم.

انتهای پیام/6600/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول