اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

آسیب‌شناسی مشکلات آموزشی زمینه را برای رشد دانش‌آموزان فراهم می‌کند

مدیر‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید با تشکیل اتاق فکر و آسیب‌شناسی مسائل و مشکلات آموزشی، زمینه را برای رشد و تعالی دانش‌آموزان و آینده‌سازان این مرز و بوم فراهم کنیم.

آسیب‌شناسی مشکلات آموزشی زمینه را برای رشد دانش‌آموزان فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز نخستین همایش هم‌اندیشی سرگروه‌های آموزشی دوره‌های متوسطه اول، دوم و فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با شرکت 70 نفر از سرگروه‌های آموزشی برگزار شد.

هادی زارع‌پور با اشاره به اهمیت گروهای آموزشی در کیفیت بخشی به آموزش و پرورش اظهار کرد: گروه‌های آموزشی بازوان تخصصی و توانمند آموزش و پرورش هستند و با رویکردی که وزارت آموزش و پرورش در این زمینه دارد در آینده شاهد توجه بیشتر به گروهای آموزشی در جهت ارتقای تعلیم و تربیت خواهیم بود.

مدیر‌کل آموزش و پرورش؛ فضاهای آموزشی، نیروی انسانی و تجهیزات را سه عامل مهم در آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی به آموزش عنوان کرد و گفت: تأثیر گروهای آموزشی بر ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی، مهارت دبیران در طراحی درس و تدریس، خلاقیت نوآوری دبیران، بروزرسانی اطلاعات دبیران و دانش‌آموزان و مهارت روابط انسانی در بین معلمان نقش بسیار مهم و کلیدی دارند.

این مسئول افزود: گروه‌های آموزشی، مجامع آموزشی هستند که ضمن برقراری ارتباط سازنده بین دبیران زمینه استفاده از تجارب و اطلاعات علمی در شیوه‌ها و الگوهای تدریس و ایجاد رقابت سالم بین دبیران و دانش‌آموزان را فراهم می‌آورند.

در این همایش رئیس گروه تکنولوژی گروه‌های آموزشی دوره‌های متوسطه نیز نقش گروه‌های آموزشی را در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: گروه‌های آموزشی متشکل از معلمان با تجربه، متخصص و حرفه‌مند تنها مرجعی به شمار می‌آیند که کیفیت و شمارش نبض آموزش، مسائل و مشکلات محیط آموزشی و کلاس درس را مانند بسیاری از معلمان فداکار مورد بررسی قرار می‌دهند و به یمن خردورزی و هم‌اندیشی در حوزه تعلیم و تربیت راهبردهای مفید و موثری برای رفع آنها پیشنهاد می‌کند.

ایوب رضایی به مسائل و مشکلات پیش روی گروهای آموزشی جهت کیفیت بخشی به آموزش اشاره کرد و افزود: باید با تشکیل اتاق فکر و آسیب‌شناسی مسائل و مشکلات آموزشی، زمینه را برای رشد و تعالی دانش‌آموزان و آینده‌سازان این مرز و بوم فراهم کنیم.

وی رویکردهای نو و متناسب با رشد شتابان تکنولوژی در آموزش و پرورش را یادآور شد و گفت: با تحولات بی‌وقفه و سریع در عرصه علم و فناوری، تأثیرات تکنولوژی و فن‌آوری اطلاعات، پایبندی به ارزش‌های دینی و اخلاقی، تقویت و تحکیم هویت ملی و تفکر خلاق نظام تعلیم و تربیت را با چالش‌های جدیدی مواجه کرده است.

انتهای پیام/82009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول