اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر خبر داد

تمدید مهلت اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در بوشهر

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: مهلت ثبت‌نام اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان به واحدهای تولیدی و خدماتی استان تمدید شد.

تمدید مهلت اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ابوالقاسم محمدزاده صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با همکاری انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در نظر دارد به آن دسته از واحدهای تولیدی و خدماتی که شرایط و امتیاز لازم در جهت رعایت حقوق مصرف‌کنندگان داشته و فعالیت مؤثری ارائه کرده‌اند بر اساس ضوابط مربوطه و احراز شرایط، گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان اعطاء کند.

محمدزاده افزود: گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان با انجام مراحل کارشناسی و تایید کمیته فنی در طول سال به واحدهای تولیدی و خدماتی که دامنه فعالیت آنها در استان بوشهر است، اعطاء می‌شود.

وی گفت: متقاضیان می‌توانند حداکثر تا تاریخ 10 بهمن ماه امسال به ساختمان شماره 1 این سازمان واقع در خیابان شهید مطهری، سه راه بازرگانی سابق، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، واحد مشارکت‌های مردمی و پاسخگویی به شکایات برای کسب اطلاعات لازم و دریافت فرم ثبت‌نام مربوطه مراجعه کنند.

‌وی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی و خدماتی پس از مطالعه روند اجرایی پیوست، فرم مذکور را تکمیل و طی نامه‌ای درخواست خود را به همراه مدارک لازم برای ثبت‌نام اولیه به دبیرخانه انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان بوشهر تحویل و رسید آن را دریافت کنند.

این مقام مسئول در مورد نحوه اعطای تندیس حقوق مصرف‌کنندگان افزود: گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان به شرکت‌هایی که حداقل موفق به کسب 60 امتیاز از 100 امتیاز شوند، اعطاء می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: داشتن پروانه بهره‌برداری و مجوزهای بهداشتی و پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران از سوی اداره استاندارد، ثبات نسبی در قیمت‌گذاری کالا و خدمات در چارچوب ضوابط قیمت‌گذاری مراجع قانونی و عدم افزایش بیش از یک بار در سال، تولید بر مبنای حداقل 50 درصد ظرفیت اسمی، نداشتن زیان مالی عملیاتی در سال مورد بررسی و سال قبل آن، گستره توزیع کالا یا خدمات در سطح حداقل یک استان و کالا یا خدمات شاخص آن واحد از جمله مهم‌ترین شرایط لازم برای اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان است.

شاخص‌های ارزیابی شرایط گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان

محمدزاده در ادامه با اشاره به چهار شاخص مهم برای ارزیابی شرایط گواهینامه رعایت مصرف‌کنندگان اظهار داشت: شاخص قیمت کالا و خدمات با 10 زیر شاخص و 30 امتیاز، شاخص کیفیت با 9 زیر شاخص 15 امتیاز، شاخص سوم شاخص رضایت مشتری که بسیار مهم است با 30 امتیاز و شاخص توزیع و خدمات پس از فروش با 11 زیر شاخص و 25 امتیاز در مجموع 100 امتیاز را در بر دارد.

محمدزاده با اشاره به شکل‌گیری کمیته فنی و اعضای آن گفت: سازمان صنعت،معدن و تجارت به عنوان رئیس کمیته و رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان دبیر کمیته و نمایندگان استانداری، امور اقتصادی و دارایی، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی، سازمان جهاد کشاورزی، بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، سازمان دامپزشکی، و حراست و کارشناسان مربوطه در سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان اعضای کمیته فنی هستند.

وی زمان تجلیل از دریافت‌کنندگان گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را هفته اول اسفند ماه سال‌جاری اعلام کرد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به هدف این همایش و اعطای گواهینامه اظهار داشت: حمایت از تولید و تشویق و ترغیب واحدهای تولیدی و خدماتی نمونه استانی، افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از طریق فعالیت‌های فرهنگی و تشویقی و افزایش رقابت سازنده و موثر بین واحدهای تولیدی است.

محمدزاده تاکید کرد: تولیدکنندگان و ارائه‌کنندگان خدمات در جهت ارائه محصولات و خدمات با کیفیت برتر، تشویق مصرف‌کنندگان به استفاده از کالا و خدماتی که دارای علامت استاندارد و یا تاییدیه از مراجع ذی‌صلاح داخلی و بین‌المللی است و تلاش در جهت برقراری قیمت عادلانه، تحویل به موقع و ارائه خدمات مطلوب پس از فروش کالا را از مهم‌ترین اهداف اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان عنوان کرد.

انتهای پیام/66006/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول