اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد شهرستان زنجان خبر داد

تولید پنج فیلم کوتاه داستانی 100 ثانیه‌ای در زنجان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان گفت: در سه ماهه اخیر پنج اثر فیلم کوتاه داستانی 100 ثانیه‌ای در زنجان تولید شده است.

تولید پنج فیلم کوتاه داستانی 100 ثانیه‌ای در زنجان

یحیی امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سال برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان زنجان برگزار می‌کند.

وی به اقدامات انجمن سینمای جوانان ایران و دفتر زنجان در سه ماهه اخیر اشاره کرد و بیان داشت: این انجمن موفق به تولید پنج اثر فیلم کوتاه داستانی 100 ثانیه‌ای و یک اثر انیمیشن 100 ثانیه‌ای شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان ادامه داد: چهار فیلم از تولیدات داستانی با راهنمای نادر پناه‌زاده از مدرسین این انجمن بوده که به عنوان استاد راهنما این هنرمندان را یاری کرده‌اند.

* تولید فیلم کوتاه داستانی «هیچ کس نبود» در زنجان

این مسئول به تولید فیلم کوتاه داستانی «هیچ کس نبود» اشاره کرد و افزود: این فیلم کوتاه به نویسندگی و کارگردانی علی نجفی ساخته می‌شود.

امیری خاطرنشان کرد: تصویربردار این فیلم کوتاه میثم کیلی، نورپرداز مسعود آقاجانلو، صدابردار مجید تاران و صداگذاری و تدوین این فیلم را رحیم زرین‌کمر بر عهده دارند.

وی به خلاصه‌ای از داستان فیلم کوتاه «هیچ کس نبود» اشاره کرد و گفت: زنگ خانه به صدا در می‌‌‌‌‌‌‌‌آید و زن آیفون را برمی‌دارد کسی که دم در است با شوهرش کار دارد، زن نیما را صدا می‌زند و او بیرون می‌رود، زن که به نیما مشکوک است از طریق آیفون تصویری شوهرش را زیر نظر می‌گیرد و متوجه می‌شود که دوست شوهرش برای گرفتن قرض از او دنبالش آمده و...

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان به تولید فیلم کوتاه داستانی «همیشه با تو» اشاره کرد و متذکر شد: این فیلم کوتاه به نویسندگی و کارگردانی محرم‌علی کریمی تولید می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: تصویربردار نادر پناه‌زاده، صدابردار مجید تاران و صداگذاری و تدوین رحیم زرین‌کمر است.

امیری به خلاصه‌ داستان این فیلم کوتاه اشاره کرد و اظهار داشت: حمید از خواب بیدار می‌شود ساعت را نگاه می‌کند خیلی دیرش شده به سرعت به سمت آشپزخانه می‌رود تا صبحانه‌اش را بخورد سر میز صبحانه درد و دل زنش با او آغاز می‌شود و زنش آغاز به گلایه کردن از حمید می‌کند، در همین حین زنگ خانه به صدا در می‌آید...

*تولید فیلم کوتاه داستانی «گزارش یک قتل» در زنجان

وی در ادامه به تولید فیلم کوتاه داستانی «گزارش یک قتل» اشاره کرد و گفت: این فیلم به کارگردانی حسن سلیمی‌راد، نویسنده علی نجفی، تصویربردار میثم کیلی، صدابردار مجید تاران، صداگذاری و تدوین رحیم زرین‌کمر ساخته می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: خلاصه داستانی این فیلم اینگونه است که در یک فضای تاریک و مبهم در اتاق باز می‌شود و مردی چاقو به دست خارج می‌شود و با صدای بلند خطاب به مقتول حرف می‌زند و گاهی می‌خندد و گاهی گریه می‌کند عذاب وجدان قتل روحش را می‌آزارد و پریشان است تا اینکه...

این مسئول با اشاره به اینکه فیلم کوتاه داستانی «آبناز» به کارگردانی مجید تاران ساخته شده است، یادآور شد: نویسنده محرم‌علی کریمی، تصویربردار مسعود آقاجانلو، صدابردار مسعود نوری و تدوین رحیم زرین‌کمر است.

امیری به خلاصه داستان «آبناز» اشاره کرد و ادامه داد: دختر در اتاقش مشغول درس خواندن است و پسر در اینترنت مشغول چت کردن با دوست دختر خودش قرار می‌گذارد و خانه را به دست خواهر کوچکش می‌سپارد و راهی پارک می‌شود تا با سر قرار خود برود...

* تولید فیلم کوتاه داستانی «به خانه برگرد» در زنجان

وی در ادامه به تولید فیلم کوتاه داستانی «به خانه برگرد» اشاره کرد و اذعان داشت: این فیلم کوتاه به نویسندگی و کارگردانی بهزاد علوی ساخته می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان اضافه کرد: تصویربردار علیرضا سلطانی، صدابردار ابوالفضل محمدی و تدوین احسان معجونی است.

این مسئول خلاصه داستان این فیلم کوتاه را اینگونه تعریف کرد که گزارشگر رادیو که در استریو به نحوی اتفاقاتی که برای خودش در زندگی شخصی‌اش رخ می‌دهد را در قالب برنامه رادیویی که موضوعش یکی است را اجرا می‌کند و...

امیری همچنین به فیلم انیمیشن داستانی «صد بی‌کرانه سنگ و ماهی‌های مرده» اشاره کرد و افزود: این انیمیشن کار مشترکی از جعفر صادقی و زهرا صیدی و سروش نجفی» است.

وی در پایان به خلاصه داستان این انیمیشن اشاره کرد و اظهار داشت: پسری در کنار ساحل نشسته و در حال پرتاب کردن سنگ به داخل آب است که نشان می‌دهد به مرور زمان آب پر از سنگ شده و ماهی‌های موجود در آب تلف می‌شوند.

انتهای پیام/73008/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول