اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی با حضور مسئولان استانی

برترین‌های جشنواره فیلم کوتاه بسیج تجلیل شدند

در آیینی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در اردبیل از فیلمسازان برتر جشنواره فیلم کوتاه بسیج تجلیل شد.

برترین‌های جشنواره فیلم کوتاه بسیج تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار شد، براساس آرای هیئت داوران از صاحبان فیلم «یک لحظه دیرتر» به کارگردانی یوسف یزدانی، «حدیث دیگران» به کارگردانی امین صبور و‌ «از خاک» به کارگردانی داور نجفی به ترتیب به عنوان بهترین فیلم داستانی،‌ مستند و انیمیشن تجلیل شده اما در بخش نماهنگ فیلمی شایسته تقدیر شناخته نشد.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی از رضا زمانی کارگردان فیلم «عروسی مسلم» به عنوان برترین کارگردان جشنواره، حسین نصیری برترین بازیگر مرد، سعیده عدلی برترین تدوین‌گر، حسن شبان‌کار برترین صدابردار و ولایت خوبدل،‌ سارا خلیلی‌نسب، امیر قهرمانی به عنوان بازیگر نوجوان و بهنام کمالی به عنوان اولین شرکت‌کننده جشنواره با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

در این مراسم که همزمان با سالروز بسیج رسانه در اردبیل برگزار شد، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل یاد و خاطره غلامرضا رهبر شهید شاخص رسانه را گرامی داشت و گفت: این فرزند برومند ایران اسلامی از همان دوران سخت اولیه جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان و مدافعان آبادان به عنوان یک خبرنگار انقلابی و میهنی نقش خود را به خوبی انجام داد و اجازه نداد رادیو آبادان تعطیل شود.

عظیم دشتی افزود: او با سر و سامان گرفتن دفاع مقدس همیشه در کنار رزمندگان اسلام بود و گزارش‌های زیبا و هنرمندانه او از پیروزی رزمندگان اسلام هیچ وقت از ذهن مردم ایران محو نمی‌شود.

وی یکی از سجایای اخلاقی و ویژگی منحصر به فرد او را ایمان عمیق به خداوند متعال و ارائه گزارش‌های ساده و بدون اغراق بیان کرد و ادامه داد: بعد از سال‌ها تلاش در عرصه اطلاع‌رسانی و دفاع مقدس این شهید در چنین روزی مزد تلاش‌های صادقانه خود را گرفت و به یاران شهیدش پیوست.

دشتی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سومین جشنواره دو سالانه فیلم کوتاه بسیج استان در راستای رسیدن به اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه فرهنگ و هنر و برای شکوفایی و رشد استعدادهای هنری بسیجیان، شناسایی نخبگان هنری و ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان بسیجی برای خلق آثار برجسته و شاخص برگزار شد.

این مسئول محورهای موضوعی جشنواره را بیان کرد و یادآور شد:‌ این محورها شامل بازخوانی ارزش‌ها، آرمان‌های انقلاب، دفاع مقدس، بیداری اسلامی، مقاومت ملل، انتظار، امید، آرمانگرایی، مضامین آیینی و اجتماعی،‌ حماسه سیاسی و اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس ستاد برگزاری جشنواره گفت: ‌آثار رسیده در چهار بخش داستانی، مستند، انیمیشن و نماهنگ داوری شد و فیلمنامه‌های رسیده به جشنواره نیز برای داوری به تهران ارسال شد که منتخبان مرحله استانی با دریافت جوایز برای رقابت با منتخبان سایر استان‌ها به سازمان مرکزی معرفی شدند به طوری که قرار است منتخبان این جشنواره اسفندماه در تهران با رقبای کشوری خود رقابت کنند.

دشتی با اشاره به جایگاه فیلم و سینما در کشور افزود: یکی از ابزارهای تأثیرگذار در جامعه که می‌تواند ارزش‌های اسلامی و توانمندی‌های ایران اسلامی را به زیبایی به تصویر بکشد، فیلم و سینماست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: همان‌گونه که فیلمسازان اقتدار و قدرت رزمندگان ما را در جنگ هشت ساله با جلوه‌های شکوهمند در اختیار نسل جدید قرار دادند امروز نیز می‌توانند به عنوان سربازان جنگ نرم در یک نبرد سخت حقانیت مردم ایران، خوبی‌ها و اقتدار و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران را به تصویر بکشند.

دشتی خاطر نشان کرد: وظیفه و مأموریت امروز به مراتب سخت‌تر از دوران دفاع مقدس است و پیروزی در این نبرد نیاز به ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌ها دارد.

در پایان این مراسم از شهرام محمدی مدیر مسئول نشریه اردبیل نوین، مالک پناهی دبیر ویژه‌نامه روزنامه جوان در استان اردبیل، حامد صدیقی دبیر سایت سیفار به دلیل پوشش خبری مناسب این جشنواره تجلیل و از داوران جشنواره قربانعلی طاهرفر، محمد علیزاده و عسگر قاسمی تجلیل شد.

انتهای پیام/62003/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول