اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

قلم‌ خبرنگاران در راستای تقویت اتحاد مسلمین به حرکت درآید

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هفته وحدت یادگار ارزشمند امام در ایجاد وحدت و همبستگی است و قلم‌های خبرنگاران نیز باید در همین راستا به حرکت درآیند.

قلم‌ خبرنگاران در راستای تقویت اتحاد مسلمین به حرکت درآید

عابد فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت، اظهار داشت: هفته وحدت عامل اتحاد مسلمانان و تقویت پایه‌های اسلام است.

وی هفته وحدت را یادگار رهبر کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: احیای این سنت می‌تواند در نجات اسلام، سنت و تشیع بسیار مورد توجه قرار گیرد.

فتاحی با اشاره به تنوع ترکیبی آذربایجان غربی از حضور شیعه و سنی، تصریح کرد: هفته وحدت به هیچ وجه زمانی برای شیعی شدن سنیان و یا سنی شدن شیعیان نبوده، چرا که اسلام مجموعه‌ای از شیعه و سنی است و هر کس که با شیعه یا سنی مقابله کند، در حقیقت با اساس اسلام مقابله کرده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به بیان مشترکات بسیار شیعیان و سنیان اشاره کرد و گفت: پرستش خدای واحد، داشتن پیامبر و قبله‌ای یگانه خود از بزرگ‌ترین ارکان و وجوه اشتراک شیعه و سنی است که لازم است در هفته وحدت به این مشترکات پرداخته شود تا زمینه اتحاد بیشتر مسلمانان فراهم شود.

فتاحی در این راستا بر لزوم پرهیز از پرداختن خبرنگاران به مسائل قومیتی و تنوع ادیان موجود در استان تأکید کرد و افزود: نکته مهم در این میان تلاش برای حفظ وحدت و از میان بردن ریشه‌های تفرقه، برای رسیدن به ایرانی سرافراز است که نباید به دلایل کم اهمیت مورد غفلت واقع شود.

وی در این زمینه بر وظایف مهم خبرنگاران نیز اشاره کرد و افزود: در شرایطی که دشمنان با توطئه‌چینی، اتحاد مسلمین را نشانه رفته‌اند، قلم‌های خبرنگاران داخلی باید با در نظر گرفتن منافع ملی و دینی به حرکت درآیند تا در نهایت با فراهم ساختن جوی آرام و مناسب، کشور را در مسیر دستیابی به آرمان‌های بلند خود هدایت کنند.

انتهای پیام/61006/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول