اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه خوی:

دشمن وحدت دنیای اسلام را نشانه گرفته است

رئیس حوزه علمیه خوی گفت: دشمن برای تزلزل اتحاد و انسجام مسلمانان مدام در حال توطئه‌چینی است.

دشمن وحدت دنیای اسلام را نشانه گرفته است

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی‌شکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: مهم‌ترین عامل وحشت غرب از اسلام، اتحاد حاکم بر شیعه و سنی در میان پیروان آن است.

وی با اشاره به توطئه‌های متعدد دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان، تصریح کرد: در نقطه مقابل دشمنان، حفظ و تقویت اتحاد میان شیعه و سنی، از وظایف مهم مسلمانان است که در این زمینه توجه به نقاط اشتراک شیعیان و سنیان می‌تواند به عنوان نکته مهمی مورد توجه قرار گیرد.

موسوی‌شکوری اعتقاد به توحید، نبوت و پیامبری واحد را از مهم‌ترین مشترکات شیعه و سنی عنوان کرد و افزود: انجام اعمال عبادی، فرهنگی و اجتماعی مشترک، از جمله نماز، روزه، حج و جهاد تنها بخشی از وجوهات مشترک میان شیعه و سنی است که باید در هفته وحدت بر آنها پرداخته شود.

وی بزرگنمایی مشترکات این دو مذهب برگرفته از دین واحد اسلام را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: نباید برخی اختلافات جزئی در شیوه عمل شیعه و سنی سبب بروز تفرقه و اختلاف میان آن دو شود.

رئیس حوزه علمیه خوی برخورداری از دشمن مشترک، یعنی استکبار جهانی را از دیگر نقاط اشتراک شیعه و سنی دانست و گفت: اکنون استکبار جهانی با توطئه‌های گوناگون، سعی در ایجاد تفرقه و نفاق میان مسلمانان دارد تا ازاین طریق به منافع خود در خاورمیانه دست یابد.

وی غارت ثروت و ذخایر نفتی ممالک اسلامی از طریق برانگیختن تعصبات قومی و مذهبی و همچنین ایجاد فتنه و شرارت در این کشورها را از دیگر توطئه‌های دشمنان بیان کرد و افزود: تمام این دسیسه‌ها و نیرنگ‌ها در سایه حفظ وحدت و انسجام مسلمانان خنثی خواهد شد.

موسوی‌شکوری ادامه داد: دشمن امروز از وحدت دنیای اسلام واهمه دارد و تلاش می‌کند به شیوه‌های گوناگون این وحدت را متزلزل کند که البته مسلمانان با هوشیاری تمام این نقشه‌های دشمنان را نیز نقش بر آب خواهند کرد.

انتهای پیام/61006/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول