اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

خیرین اصناف همدان راه‌اندازی شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان خواستار راه‌اندازی خیرین اصناف شد و گفت: خیرین اصناف در عرصه انقلاب نیز فعالیت داشتند و امروز نیز باید به شکل سازماندهی شده شکل بگیرد.

خیرین اصناف همدان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدابراهیم الهی‌تبار شامگاه سه‌شنبه در اجلاس ماهانه اصناف استان همدان با اشاره به نقش اصناف در چرخه اقتصاد کشور اظهار کرد: به طور حتم تلاش فعالان عرصه اقتصادی موجب رونق اقتصادی یک جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین مباحث مطرح در کشور مسائل هسته‌ای بود، افزود: ورود به این مهم نیازمند پشتوانه محکم مردمی بود که با خلق حماسه سیاسی توسط مردم تحقق یافت.

الهی‌تبار بیان داشت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌هایی که به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود بر جهانیان تأثیرگذار بوده و نشان‌دهنده پایه‌های محکم نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به پشتوانه مردمی گروه هسته‌ای ایران در مذاکرات ادامه داد: امروز در سایه حضور مردم و دفاع آنان از نظام، ولایت و آرمان‌های امام راحل و شهدا این مهم رقم خورده و سد تحریم‌ها شکسته شده است.

الهی‌تبار با بیان اینکه با توجه به قدرت مردمی، امروز دشمنان غنی‌سازی را حق مسلم ایران می‌دانند، ابراز داشت: از طرفی دیگر نیز در روند مذاکرات، ماهیت شیطان بزرگ که با اصل نظام جمهوری اسلامی مشکل دارد بر همگان آشکار شده است.

وی با اشاره به وضعیت موجود در زمینه اقتصاد کشور افزود: برخی از این مسائل به دلیل تحریم‌ها و برخی نیز بر اساس ندانم‌کاری‌ها بوده که باید سر و سامان بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان تحقق حماسه اقتصادی را نیازمند کاهش شاخص تورم و بالا بردن نرخ رشد اقتصادی دانست و یادآور شد: توسعه همگانی استان، ایجاد اشتغال و فعال کردن واحدهای صنعتی راکد از دغدغه‌های استاندار همدان است.

وی با اشاره به معضل بیکاری ادامه داد: رکود در بحث اقتصاد و عدم رونق اقتصادی باعث ورود کالاهای خارجی و افزایش قاچاق به کشور و بروز مشکلات می‌شود.

الهی‌تبار با اشاره به وضعیت کنونی کشور تصریح کرد: در حال حاضر با اقدامات دولت، ثبات نسبی اقتصادی در جامعه حاکم شده و جلوی تنش‌های اقتصادی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تورم به زیر 30 درصد رسیده است، گفت: در حال حاضر تورم همراه با رکود است که کاهش تورم باید همراه با رونق اقتصادی باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه سخنانش با اشاره به بحث مشتری‌مداری بیان داشت: این مهم از دیرباز در فرهنگ ایران وجود داشته و امروزه نیز به عنوان یک ایده علمی در بحث اقتصاد در دنیا مطرح است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کشور چین با بررسی نیازهای دیگر کشورها و تولید در این راستا توانسته بازار دنیا را به دست گیرد.

الهی‌تبار با بیان اینکه مشتری‌مداری یک اصل است، افزود: بحث اعتماد از جمله آسیب‌هایی است که در حال حاضر بازار را تهدید کرده و به مشتری‌مداری نیز ضربه می‌زند.

وی با بیان اینکه همه باید در راستای بالا بردن اعتماد تلاش کنیم، تصریح کرد: در این صورت مردم با احساس امنیت کالای مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه چانه‌زنی در کشور به یک فرهنگ تبدیل شده است، گفت: با ایجاد اعتماد خیلی از مشکلات چون چانه‌زنی نیز از بین می‌رود.

وی با اشاره به نقش اثرگذار اصناف در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس ابراز داشت: بزرگداشت دهه فجر باید همگانی و مردمی باشد نه دولتی.

الهی‌تبار با بیان اینکه اصناف باید امور مربوط به خود را اداره کنند، خاطرنشان کرد: مجوز، نظارت، کنترل و بازرسی باید توسط خود اصناف صورت گیرد و تشکیلات دولتی کمترین حضور را در این امور داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی اصناف برای ایام پایانی سال یادآور شد: برنامه‌ریزی درست در این زمینه رضایت کامل مردم را فراهم می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در پایان خواستار راه‌اندازی خیرین اصناف در همدان شد و خاطرنشان کرد: خیرین اصناف در عرصه انقلاب نیز فعالیت داشتند و امروز نیز باید به شکل سازماندهی شده شکل بگیرد.

انتهای پیام/89006/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول