اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه خیریه ترنم محبت در همدان:

اتاق اصناف توجه ویژه‌ای به ایتام داشته باشد

مدیر موسسه خیریه ترنم محبت در همدان خواستار توجه ویژه اصناف و بازاریان به انجام کارهای خیریه به ویژه کمک به ایتام شد.

اتاق اصناف توجه ویژه‌ای به ایتام داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمد صلواتی شامگاه سه‌شنبه در نشست ماهانه اتاق اصناف همدان با تأکید بر لزوم توجه مردم جامعه به ایتام و کودکان بی‌سرپرست اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات این قشر از جامعه و توجه به آنان، بارها و بارها در دین مبین اسلام تأکید شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج موسسه خیریه در همدان وظیفه نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و ایتام را برعهده دارند، گفت: 130 یتیم و کودک بی‌سرپرست در این موسسات نگهداری و تربیت می‌شوند.

مدیر موسسه خیریه ترنم محبت در همدان با بیان اینکه در موسسه ترنم محبت 35 نفر از دختران یتیم بالای 15 سال را نگهداری می‌کنیم افزود: 16 نفر از این دختران دانشجو هستند و به طور قطع نسبت به دیگر دختران، کمک‌ها و حمایت‌های بیشتری را می‌طلبند.

وی خواستار توجه اصناف به این قشر از جامعه و کمک به آنان شد و گفت: در حال حاضر در سطح استان 500 یتیم وجود دارد که 132 نفر از آنان در مراکز خیریه نگهداری می‌شوند و 250 نفر نیز در کنار شبه‌خانواده زندگی می‌کنند.

صلواتی ادامه داد: این تعداد یتیم با کمک افراد مختلف جامعه به ویژه اصناف و بازاریان می‌توانند از زندگی تقریباً خوبی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه موسسات خیریه از اعتبارات دولتی استفاده نمی‌کنند، افزود: ما در ماه 3 میلیون تومان یارانه دریافت می‌کنیم این در حالی است که هزینه این بچه‌ها ماهانه بالغ بر 15 میلیون تومان است.

مدیر موسسه خیریه ترنم محبت در همدان خاطرنشان کرد: به طور قطع این اختلاف مبلغ باید از طریق کمک‌های مردمی تأمین شود تا بتوان خدمات مناسبی را به این دسته از افراد ارائه کرد.

در پایان این جلسه اتاق اصناف یک فرش 12 متری را به این موسسه خیریه اهدا کرد.

پیش از این، پنج سفر عتبات عالیات نیز از سوی اتاق اصناف به پنج نفر از دختران یتیم این موسسه اهدا شده بود.

انتهای پیام/89002/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول