اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دلبران:

یاری گرفتن از ارزش‌های اسلام عامل شکل‌گیری وحدت است

امام جمعه دلبران گفت: یاری گرفتن از باورها و ارزش‌های اسلامی، یکی از مهم‌ترین عوامل شکل‌گیری وحدت و همگرایی میان کشورهای اسلامی است

یاری گرفتن از ارزش‌های اسلام عامل شکل‌گیری وحدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام مهدی فیض‌کرمیان در مراسم جشن هفته وحدت که ظهر امروز در کانون شهید مطهری قروه برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل استقلال و آزادی و عدالت را لازمه و زمینه‌ساز وحدت تلقی می‌کرد.

وی افزود: جهان اسلام به مثابه مجموعه واحد هویتی و برخوردار از دیرینه تاریخی، فرهنگی و سیاسی و مشترکات گریزناپذیر، ناچار به بازگشت به هویتی مشترک است.

به گفته وی، سنگین‌ترین وظیفه و رسالت در راستای ایجاد انسجام اسلامی، متوجه اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام است.

وی افزود: نخبگان به عنوان برانگیزانندگان و هدایت‌کنندگان مردم پیش از دعوت مردم به انسجام، خود باید به یک راهبرد مشترک دست یافته و تعریف روشنی از الزامات و ضرورت‌های انسجام اسلامی را تبیین و تدوین نمایند.

وی مدل‌ها و الگوهای بومی مسلمانان را برای راهبرد تحقق وحدت و انسجام بر پایه نظری تربیت اسلامی در سطوح دولت‌ها، نهادها و مردم پایه‌ریزی مهم ارزیابی کرد و افزود: سه سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در قالب شیوه‌های نو و براساس اولویت‌های جهان کنونی سازماندهی می‌شود.

به گفته فیض‌کرمیان، پیامبر اعظم(ص)، مجموعه فضائل همه انبیاء و اولیا بوده و نسخه کامل و تکامل یافته همه فضائلی است که در سلسله پیامبران و اولیای الهی در تاریخ وجود داشته است.

وی تصریح کرد: پیامبر عظیم‌الشان اسلام، تبلور عینی همه ارزش‌ها، اعتقادات و جهان‌بینی اسلامی و بهترین الگو برای مسلمانان و جهانیان است.

امام جمعه دلبران با اشاره به لزوم وحدت دنیای اسلامی اظهار داشت: وقتی مسلمانان دست کم دارای موضع اسلامی واحدی باشند، چالش‌هایی که استکبار جهانی برای امت اسلامی ایجاد کرده است، راه به جایی نخواهد برد و امت اسلام خود تبدیل به بزرگترین، نیرومندترین و معتبرترین کشورها و امت‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: این وحدت مورد نظر، همانی است که اسلام همه مسلمانان را به آن فراخوانده و بر آن تأکید کرده است.

امام جمعه دلبران ضرورت عمل به قرآن کریم به عنوان بستر برادری و وحدت اسلامی، رفتار وحدت‌گرایانه در سایه آموزه‌های قرآن کریم را یادآور شد و افزود: وحدت امت اسلامی، از اصول مورد تأکید پیامبر(ص)‌ و اهل بیت ایشان بوده است و از منظر آنان اقتدار مسلمانان در پرتو وحدت امت اسلامی به عنوان یکی از اصلی‌ترین راهبردهای بنیادین و اساسی اقتدار امت اسلامی در تمام اعصار و قرون است.

فیض‌کرمیان افزود: از آن جایی که پیامبر اعظم(ص) ‌اسوه کامل زندگی است، الگو قرار دادن سیره آن حضرت، کارآمدترین راهکارها را برای مسلمانان امروزه در جهت تحقق وحدت اسلامی چه در داخل کشورهای خود و چه در ارتباط با سایر کشورهای اسلامی است.

به گفته وی، ایمان مشترک، قرآن مشترک، قبله واحد، قانون واحد، نیاز‌های مشترک، دردهای مشترک و سرزمین‌های به هم پیوسته و دشمنان مشترک همه و همه ایجاب می‌کند، تا عوامل و موانع اتحاد اسلامی را بهتر بشناسیم و در جهت تقویت رشته‌های الفت و برادری گام برداریم.

امام جمعه دلبران در پایان گفت: یاری گرفتن از باورها و ارزش‌های اسلامی، یکی از مهم‌ترین عوامل شکل‌گیری وحدت و همگرایی میان کشورهای اسلامی است که با تکیه بر ارزش‌ها و باورهای مشترک، زمینه بهره‌جویی از ظرفیت‌های موجود جهان اسلام به منظور حفظ و ارتقای منافع مسلمین، امکان‌پذیر می‌شود.

انتهای پیام/79009/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول