اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر سنی‌نشین عنبران:

وحدت عطیه الهی در همسویی جهان اسلام است

امام جمعه شهر سنی‌نشین عنبران گفت:‌ وحدت و همدلی امت اسلامی عطیه پاک و درخشان خداوند متعال است که در قرآن کریم نیز بارها به آن تاکید شده و عنصر همگرایی به شمار رفته است.

وحدت عطیه الهی در همسویی جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام یاور مرادی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام (ص) در مسجد جامع عنبران اظهار داشت: امام راحل (ره) با الهام از قرآن کریم که همه امت اسلامی را به وحدت، همدلی و همگرایی دعوت می‌کند نامگذاری شایسته‌ای را انجام داده و سبب شده است تا بیش از هر زمان دیگر وحدت و همگرایی امت اسلامی تقویت شود.

وی محور این وحدت را معارف و مبانی اعتقادی توصیف کرد و افزود: این محور نباید با نگاه مادی و دنیوی نگریسته شود بلکه آنچه که در این زمینه یک ارزش واقعی به شمار می‌رود توجه شیعیان و سنی‌ها در نگاه درست به مکتب اسلام و سیره انسان‌ساز نبوی است که در هدایت امت اسلامی نقش بی‌بدیل دارد.

امام جمعه شهر سنی‌نشین عنبران از گروه‌های سلفی و وهابی به عنوان دشمنان عصر جاهلیت معاصر بیان کرد و یادآور شد: دشمنانی که بعد از ناکامی در تمام حوزه‌ها این بار در حرکتی خزنده سعی می‌کنند وحدت برادران شیعه و سنی را که برگرفته از توحید الهی و مرام نبوی است زیر‌سئوال برده و به اشکال مختلف اصل آن را خطا معرفی کنند در حالی که بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ما دستاورد وحدت و همدلی امت اسلامی است که خود یک قدرت نرم واقعی را برای اسلام و انقلاب به وجود آورده است.

مرادی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی معمار کبیر انقلاب با دیدگاه جهان شمولی خود و درک نقطه آسیب‌پذیر سعی کرد تا با دید و افقی آینده‌نگرانه این نامگذاری را انجام دهد تا جامعه اسلامی بتواند در سال‌های طولانی بر محوریت وحدت حرکت کرده و آسیب‌ها را در این زمینه بهتر و بیشتر بشناسد.

وی بیان داشت: اهل سنت عنبران در یک فضای تعاملی با اهل شیعه در حال زندگی و گذران روزگار هستند که وحدت مردم این منطقه در سطح ملی و حتی جهانی زبانزد است و این همدلی جز با نگاه درست به نقاط مشترک ارزشی به وجود نیامده و باید قدر آن را بدانیم.

امام جمعه شهر سنی‌نشین عنبران ادامه داد:‌ ما اگر ذره‌ای از این هدف‌گذاری‌های حیاتی غفلت کنیم دشمنان ما با تحریک‌ گروه‌های ضد دینی و ضد اسلامی سعی می‌کنند جامعه را به نقطه تسلیم بکشانند همانگونه که در سوریه و کشور عراق زمینه یک نفاق نسبی را در بین شیعه و سنی به وجود آورده‌اند و هر روز سعی می‌کنند بر دامنه آن بیفزایند در حالی که مراقبت ما از مفهوم وحدت شیعه و سنی می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرادی در پایان سخنان خود با قدردانی از مشارکت و حضور مردم عنبران در برنامه‌های مناسبتی ملی و مذهبی و تدین آنها در گرامیداشت هفته وحدت و همچنین شرکت گسترده در عزاداری ماه محرم و ماه صفر خاطرنشان کرد:‌ شیعیان و سنی‌های این منطقه به دور از نگاه‌های تعصبی و گاه تفرقه‌افکنانه سعی می‌کنند بیشتر بر روی نقاط مشترک تاکید کرده و در این زمینه اهداف واقعی را پیگیری کنند.

انتهای پیام/62007/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول