اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

جهاد کشاورزی شرایط ماندگاری مردم در روستاها را فراهم آورد

امام جمعه ابرکوه با برشمردن برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در روستاها گفت: انتظار است که توسعه روستاها همگام با توسعه شهرها پیش رود و جهاد کشاورزی در این میان نقشی بارز دارد.

جهاد کشاورزی شرایط ماندگاری مردم در روستاها را فراهم آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی پیش از ظهر امروز در بازدید از جهاد کشاورزی ابرکوه به همراه جمعی از مسئولان شهرستان اظهار داشت: بر این باور هستیم پیروزی و استمرار بخشی به نظام اسلامی بر دوش مردم شهر و روستا است.

وی افزود: همانطور که باید اسباب دلگرمی شهروندان فراهم شود، باید تلاش کرد تا به همان میزان زمینه دلگرمی روستاییان فراهم آید.

حسینی ادامه داد: جهاد کشاورزی در این میان نقشی مشهود دارد و باید به هر نحو ممکن فاصله مشهود بین روستا و شهر از نظر سطح زندگی را به حداقل رساند که این اقدامات می‌تواند عامل اساسی در ایجاد تعادل در بخش اجتماعی باشد.

وی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از امکانات شهر در روستاها نیز وجود دارد و انگیزه مهاجرت به شهر در بسیاری افراد کاهش یافته است و جمع زیادی زندگی در روستاها را ترجیح می‌دهند.

حسینی تأکید کرد: انتظار این است که با اعطای تسهیلات مناسب و تشویق و ترغیب روستاییان در زمینه‌های مختلف کشاورزی، دامداری و تولیدات مرتبط هر چه بیشتر فعالیت شود.

وی در توصیه به روستاییان اظهار داشت: گاهی شنیده می‌شود که روستاییان در مورد برخی کمبودها از جهاد گلایه دارند، ولی آنها نیز باید در توسعه روستاها شرایط و امکانات خدمتگزاران خود در جهاد را لحاظ کنند و بدانند که آنها در راستای خدمتگزاری با امکانات در اختیار خود، کوتاهی نمی‌کنند.

حسینی افزود: روستاییان نباید مطالبه محض از جهاد داشته باشند، بلکه باید برای خودکفایی تلاش کنند و این اداره را پشتوانه و مشاور امین خود به حساب آورند.

وی در بحث فعالیت‌های فرهنگی جهاد گفت: اطلاع داریم که جهاد کشاورزی در بخش معنوی نیز بسیار فعال و پویا است و برای گرامیداشت ایام و مناسبت‌ها تلاش خوبی دارد و باید از نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی ابرکوه به خاطر این پویایی قدردانی کرد.

انتهای پیام/2464/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول