اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

اقتصادی کردن تولید از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: استمرار، پایداری و اقتصادی کردن تولید از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.

اقتصادی کردن تولید از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسن رکنی صبح امروز در نشست مشترک با تولیدکنندگان و فعالان عرصه دام و طیور در سالن اجتماعات اتحادیه دامداران استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استمرار، پایداری و اقتصادی کردن تولید از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: برای داشتن نگاه حمایتی به مصرف‌کننده در وهله نخست باید نگاه حمایتی به تولید‌کننده داشته باشیم که اگر تولید حمایت نشود، طبیعی است نمی‌توانیم ادعای حمایت از مصرف‌کننده را داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر ایجاد انگیزه و نشاط تولید در بین تولیدکنندگان و ایجاد بستری مناسب و آرام برای افزایش کمیت و کیفیت تولید اذعان کرد: باید تعاونی و اتحادیه‌ها با اقتدار بیشتری وارد عمل شوند و قوه‌های اجرایی آنها قوی‌تر شده تا بتوانند تصمیمات قاطع‌تر و صحیح‌تری در راستای بهبود صنعت دام بگیرند.

رکنی به موضوع نهاده‌های طیور اشاره کرد و گفت: بخش نهاده‌ها از نظر کمیت مشکلی ندارد و مشکل اصلی قیمت آن است که باید وضعیت نهاده‌ها به وضوح مشخص و واسطه‌ها حذف شوند تا قیمت تمام شده نهاده‌ها برای تولیدکنندگان تعدیل شده و فعالان این عرصه تکلیفشان در خصوص چگونگی تهیه نهاده‌ها روشن شود.

این مسئول با اشاره به اینکه قالب تشکل‌‌ها و تعاونی‌ها به دنبال نقدینگی هستند و در تأمین آن مشکل دارند، خاطرنشان کرد: به دنبال دستیابی به برخی منابع هستیم تا نقدینگی آنها تأمین شود، اما برخی تشکل‌ها باید آن قدر قوی باشند و با ابتکار عمل‌ها بتوانند خود این مشکل را مرتفع کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی، بهبود ضریب تولید با یک مدیریت منطقی، افزایش عملکرد و بهره‌وری در تولید گوشت، شیر و سایر فرآورده‌های پروتئینی، پایین آوردن سن کشتار، پایین آوردن استاندارد وزن کشتار، بالا بردن سطح کیفیت گوشت مرغ تولید و بسته‌بندی آن را از عوامل پیشرفت تولیدات دامی کشور برشمرد.

رکنی اظهار امیدواری کرد: با کمک تولیدکنندگان بخش در عرصه‌های مختلف اعم از گوشت مرغ، تخم‌مرغ، گوشت قرمز و شیر نیازهای کشور را به بهترین وجه تأمین کنیم که البته با وجود بستر و ظرفیت‌های بالا  موجود در مناطق مختلف کشورمان اعم از نیروهای کارآمد، تنوع در اقلیم و زیرساخت‌های خوب دستیابی به این هدف عملی است.

محمدرضا صفری رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین نیز این استان را قطب مهم دامپروری کشور دانست و اظهار داشت: ظرفیت و بستر مناسب استان موجب شده حرکت این بخش فعال، پویا و رو به جلو باشد.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول