اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

جهاد کشاورزی اردبیل با اجرای 2500 طرح در خلق حماسه اقتصادی پیشتاز است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اجرای 2 هزار و 500 طرح تولیدی و کشاورزی و اشتغالزایی 4 هزار نفر پیشتاز در خلق حماسه اقتصادی است.

جهاد کشاورزی اردبیل با اجرای 2500 طرح در خلق حماسه اقتصادی پیشتاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: قرار است 30 طرح که از سهم تسهیلات تخصیص یافته به بخش آب و کشاورزی استان اردبیل در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی در سال 90 و 91 با سرمایه‌گذاری 325 میلیارد ریال افتتاح شود.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها شامل طرح‌های مرغ مادر گوشتی 94 هزار و 160 قطعه، مرغ گوشتی 146 هزار و 500 قطعه، پرواربندی بره یک هزار و 600 راس و پرورش گاو شیری اصیل 100 راس است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: در کنار آن ما شاهد اجرای طرح بسته‌بندی و فرآوری حبوبات به میزان 4 هزار تن تولید مینی‌تیوبر به میزان 600 هزار عدد، توسعه 3 هزار متر‌مربع گلخانه، تولید یک هزار و 920 تن قارچ خوراکی و 100 تن بسته‌بندی عسل بودیم.

عبد‌ایمانی تصریح کرد: توسعه 1.5 هکتار تولید انگور به روش روسیمی، افزایش ظرفیت تولید خوراک دام و طیور به میزان 20 هزار تن در سال، تولید و بسته‌بندی انواع ترشیجات به میزان 300 تن و پرورش ماهی به رقم 50 تن از اقدامات انجام شده است.

10 پروژه عمرانی جهاد کشاورزی دهه فجر افتتاح می‌شود

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: تعداد 10 پروژه عمرانی شامل آبیاری تحت فشار، استخرهای ذخیره آب، بهسازی شبکه‌های فرعی آبیاری و احداث سدهای خاکی با مجموع اعتبارات 227 میلیارد ریال در این ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

دبیر کار گروه توسعه کشاورزی استان تاکید کرد: این طرح‌ها در شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین، سرعین، کوثر، خلخال، گرمی، پارس‌آباد و بیله‌سوار افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهند رسید.

عبد‌ایمانی ادامه داد: سرمایه‌گذاری کل این طرح‌ها 552 میلیارد ریال و اشتغالزایی آن 265 نفر به صورت پایدار است.

وی عنوان کرد: استان اردبیل به عنوان قطب کشاورزی کشور، دارای قابلیت‌های زیادی برای رونق تولید و اشتغال بوده به طوری که کشاورزی و زیربخش‌های آن به عنوان یک فرصت جدی و ظرفیت‌ اصلی استان در راستای دستیابی به خودکفایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: با توجه به اینکه بخش کشاورزی استان اردبیل همواره در سطح کشور مطرح بوده و بیش از 4 درصد تولیدات بخش کشاورزی کشور را تامین می‌کند اجرای طرح آب و کشاورزی نقش بسزایی در افزایش توان تولید، تثبیت یا ایجاد اشتغال و افزایش سطح زیر کشت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبد‌ایمانی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم با جذب تسهیلات ریالی از محل بودجه‌های سالانه و به بهره‌برداری رساندن بیش از 2 هزار و 500 طرح در حال اجرا با تسهیلات 235 میلیارد تومان و اشتغالزایی 4 هزار نفر شاهد شکوفایی بهتر بخش آب و کشاورزی استان در جهت تامین امنیت غذایی و خودکفایی کشور در سال حماسه سیاسی و اقتصادی باشیم.

انتهای پیام/62005/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول