اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

دستیابی به معارف اسلامی وحدت را در جامعه افزایش می‌دهد

استاندار کردستان گفت: باید با دستیابی به معارف اسلامی خودمان را تجهیز و بر اساس مشترکات مذاهب، وحدت جهان اسلام را محقق کنیم.

دستیابی به معارف اسلامی وحدت را در جامعه افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت آغاز هفته وحدت در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: خداوند یکی از ویژگی‌های پیامبر را رحمت برای عالمیان قرار داده است.

وی افزود: منظور از عالمیان این است که پیامبر تنها مختص مردم دوران حیات خود و یا منطقه خاصی نیست، بلکه رحمت ایشان برای تمام انسان‌ها از ابتدا تا انتهای خلقت بوده است.

استاندار کردستان اظهار کرد: وجود پیامبر بزرگترین نعمتی است که خداوند به انسان‌ها عطا کرده است، اما بهره‌گیری از آن بدون تلاش ما امکان‌پذیر نیست.

زاهدی با اشاره به ظلم‌های صورت گرفته در زمان جاهلیت مهمترین مسئله پس از جهل مردمان آن دوران را تفرقه عنوان کرد و افزود: این مسئله آفت بزرگی در آن دوران به شمار می‌آمد.

وی یکی از صفات بارز پیامبر را رحمت‌آفرینی عنوان کرد و افزود: با حضور نبی مکرم اسلام مردم از چشمه جوشان وحدت استفاده کردند و محور وحدت بر اساس ایمان بوده است.

استاندار کردستان با اشاره به تلاش جریان‌های تکفیری برای اینکه افراط‌‌گرایی را به نام اسلام ترویج کنند گفت: باید با دستیابی به معارف اسلامی خودمان را تجهیز و بر اساس مشترکات مذاهب وحدت جهان اسلام را محقق کنیم.

صفوف به هم پیوسته مسلمانان راه نفوذ تکفیری‌ها را می‌بندد

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: دبیرخانه دائمی ستاد هفته وحدت را در طول سال با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تدابیر نماینده ولی‌فقیه در استان تشکیل دادیم.

حجت‌الاسلام محرمعلی فراشی تصریح کرد: هر اندازه صفوف ما به هم پیوسته‌تر باشد بهترین راه برای مقابله با تکفیری‌ها است و آنها نمی‌توانند به اهداف شوم خود دست یابند.

وی افزود: مردم ولایتمدار کردستان اهمیت وحدت را درک کرده‌اند و می‌دانند توجه به این فریضه مهم تا چه اندازه در راستای بسط و توسعه اسلام مفید است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به مرگ آریل‌شارون نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و قصاب صبرا و شتیلا آن را از الطاف خداوند ذکر کرد.

فراشی ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد نابودی صهیونیسم بین‌الملل بوده و روزی برسد که هیچ اثری از غده سرطانی اسرائیل در جهان باقی نماند.

انتهای پیام/79012/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول