اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی خبر داد

استقبال پژوهشگران و محققان از کنگره ملی امام صادق (ع)

امام جمعه خوی گفت: کنگره ملی امام صادق (ع) از جانب علماء، پژوهشگران و محققان علوم دینی مورد استقبال قرار گرفته است.

استقبال پژوهشگران و محققان از کنگره ملی امام صادق (ع)

حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: در کشور ما به برکت خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس نظام اسلامی استقرار یافته است، بنابراین باید از این فرصت طلایی که پیش آمده حداکثر استفاده را کرده و در راستای مطالعات دینی و برپایی گردهمایی‌های مختلف با محوریت ائمه معصوم (ع) گام برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت کوتاهی کردن باید در قیامت پاسخگو شویم، ادامه داد: برای تبیین معارف اهل بیت (ع) و معرفی این شخصیت‌های برجسته به جوانان جهان اسلام باید بیش از پیش تلاش کرده و از رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه به صورت حداکثری استفاده کنیم.

سید رضی موسوی شکوری با اظهار به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف ما در برهه کنونی تدریس معارف دینی و تربیت شاگرد است، اضافه کرد: امام صادق (ع) بیش از 4 هزار نفر شاگرد را تربیت کردند که نام و مشخصات آنها توسط علماء و مولفان کتب دینی اعلام شده است، این آمار مطابق با واقعیت بوده و به هیچ عنوان کم یا زیاد نشده است.

امام جمعه خوی یکی از مهم‌ترین اقدامات امام صادق (ع) را ایجاد شبکه ارتباطی با شیعیان اقصی نقاط جهان با نصب نماینده و وکیل اشاره کرد و ادامه داد: اصطلاح وکیل و نماینده امروزه به رسمیت شناخته شده است، چرا که مقام معظم رهبری هم اکنون در شهرستان‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی نماینده دارند.

وی به برگزاری مناظره‌های متعدد علمی و کلامی فقهی با پیروان و رهبران ادیان و مذاهب گوناگون توسط امام صادق (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: این مناظره‌ها در زمینه‌های گوناگون توسط این امام بزرگوار برپا می‌شد که شرح آن در کتب دینی مختلف آمده است، که باید این منابع علمی را مورد مطالعه قرار دهیم.

رئیس حوزه علمیه خوی به تدارک کنگره ملی امام صادق (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: اساتید دانشگاهی، علماء، پژوهشگران و دانشجویان زیادی از کنگره استقبال کرده‌اند، تا جایی که مقالات زیادی در سطوح علمی بالا به دبیرخانه ارسال شده است، بنابراین امیدوار هستیم در تاریخ برگزاری نیز با استقبال علاقه‌مندان روبه‌رو شویم.

انتهای پیام/61002/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول