اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تکاب، شاهین‌دژ و میاندوآب در مجلس:

اعتبار، مهارت و نظارت از الزامات اشتغال جوانان است

نماینده مردم تکاب، شاهین‌دژ و میاندوآب در مجلس گفت: اعطای اعتبار، مهارت و نظارت از سوی دولت از الزامات اشتغال جوانان است.

اعتبار، مهارت و نظارت از الزامات اشتغال جوانان است

مهدی عیسی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بیکاری بزرگترین مشکل جامعه اسلامی است و مسئولان کشوری و استانی برای رفع این مشکل در پی ارائه راهکاری کارآمد هستند.

وی افزود: پیشنهادی که در مجلس مطرح کرده‌ایم این است که مراکز دولتی موظف باشند به اجبار و با برنامه‌ریزی مناسب درصدی از جوانان را به عنوان کارمندان دولتی جذب کنند و مابقی را دولت با در اختیار گذاشتن اعتبار، مهارت و نظارت به سوی خود اشتغالی سوق دهد.

عیسی‌زاده خاطرنشان کرد: دولت باید تدبیری اندیشه کند تا بتواند 10 تا 20 درصد افراد بیکار را به عنوان کارمندان دولتی جذب کند و مابقی را از طریق خود اشتغالی و ... در کارخانه‌های صنعتی، بانک‌ها و ... جذب کند.

وی تصریح کرد: وام‌های زودبازدهی که در دولت گذشته به منظور افزایش خوداشتغالی و رفع معضل بیکاری به جوانان پرداخت شد بدون نظارت صورت گرفت که عاملی در تشدید بیکاری در استان و جامعه بود.

نماینده مردم تکاب، شاهین‌دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر جوانان منتظر باشند تا دولت برای آنان فرصت شغلی ایجاد کند باید بگوییم که با نرخ بیکاری موجود ، ایجاد اشتغال برای همه غیرممکن خواهد بود.

عیسی‌زاده یادآور شد: استخدام و بازنشستگی امری است که 20 تا 30 سال به طول می‌کشد بنابراین هرساله امکان ایجاد اشتغال برای جوانان کمتر می‌شود.

انتهای پیام/61007/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول