اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان

ارائه آموزش‌های بازارمحور زمینه‌ساز رفع بیکاری است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان، ارائه آموزش‌های بازار محور را زمینه‌ساز ایجاد اشتغال‌های پایدار در جامعه عنوان کرد.

ارائه آموزش‌های بازارمحور زمینه‌ساز رفع بیکاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای نظام مهارت و فناوری شهرستان دیواندره، اظهار داشت: همگرایی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های ارائه‌دهنده آموزش‌های مهارتی و جلوگیری از موازی‌کاری در بین دستگاه‌های مذکور مهم‌ترین هدف تشکیل شورای مهارت و فناوری است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر الگوی آموزش‌های بازارمحور با هدف آموزش، تولید، بازاریابی و فروش است، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها فرصتی مناسب در راستای بالا بردن تولیدات داخلی و رفع نیازهای خارجی است.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان، این آموزش‌ها منجر به تولید محصول متناسب با نیاز بازار می‌شود که خود فرصتی مناسب در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار درسطح جامعه است.

احمدی اضافه کرد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به نقش آن در توسعه اشتغال و ایجاد شغل‌های پایدار با توجه به نیاز و ظرفیت‌های منطقه نقش مهمی در تحقق حماسه اقتصادی دارد.

وی افزود: فراگیر کردن این آموزش‌ها در سطح شهرها و روستاها می‌تواند بستر لازم برای تحول در زمینه تولید و اشتغال جوانان فراهم کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز زرینه با هدف ارائه آموزش‌های مهارتی در حوزه کشاورزی است، متذکر شد: با ارائه آموزش‌های مهارتی در این حوزه برای روستاییان زمینه اشتغال‌زایی در سطح شهرستان دیواندره فراهم خواهد شد.

احمدی عنوان کرد: الگوی آموزش‌های بازارمحور مدلی مناسب در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در استان است و هدف از این الگو آموزش، تولید، بازاریابی و فروش برای متقاضیان و کارآموزان است.

وی بر هدایت آموزش‌ها به سمت آموزش مهارتی تأکید کرد و افزود: حتی دانشگاه‌های معتبر دنیا نیز برای دستیابی به موفقیت باید رویکرد آموزشی خود را در آینده تغییر دهند.

وی با بیان اینکه توسعه مراکز و رشته‌های دانشگاه‌های علمی و کاربردی نیز به همین منظور در استان مورد توجه قرار گرفته است، ابراز داشت: در شهرستان‌‌های مریوان، کامیاران و سقز نیز به زودی مراکز علمی و کاربردی دایر می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان اذعان داشت: ارائه آموزش‌هایی که بستر بازار کار برای آنها فراهم است باید در اولویت مراکز فنی و حرفه‌ای قرار بگیرد.

احمدی بر تدوین استانداردهای جدید با توجه به بستر و ظرفیت‌های هر شهرستانی تأکید کرد و گفت: طی 9 ماه سال‌جاری بیش از 2 میلیون و 850 ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه یک‌میلیون و 254 هزار نفر ساعت آموزش حرفه‌ای در شهر از تعهدات این اداره‌کل در سال‌جاری است، اضافه کرد: ارائه بیش از 236 هزار و 915 نفر ساعت آموزش به متقاضیان روستاهای استان نیز هدف‌گذاری شده است.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاها با هدف بهبود و افزایش کیفیت تولید صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: روستاییان خواهان ایجاد فرصت‌هایی جدید در راستای ارتقای سطح معلومات، آگاهی‌ها و مهارت‌هایی هستند و ارائه این آموزش‌ها در محیط روستاها می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و افزایش سطح اقتصادی آنان باشد.

احمدی خاطرنشان کرد: در کنار علم و مهارت‌های عملی نیاز به دانش کارآفرینی است که مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان در کنار آموزش‌های عملی، آموزش کارآفرینی را هم در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان با بیان اینکه هدف از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فقط ارائه گواهینامه نیست، گفت: باید بکوشیم تا هر کارآموز یک مهارت را به صورت کامل یاد بگیرد تا بتواند در راستای ایجاد اشتغال و کسب درآمد از آن بهره ببرد.

احمدی خاطرنشان کرد: شهرستان دیواندره ظرفیت بالای در زمینه کشاورزی دارد و در این زمینه با ارائه آموزش‌های لازم می‌تواند اشتغال‌های فراوانی را ایجاد کرد.

وی با تأکید بر اینکه هدایت شغلی یکی از فرایند‌های فنی و حرفه‌ای است، اضافه کرد: در این فرایند فرد را باید به گونه‌ای برای کسب مهارت مشاوره کنیم که متناسب با بازار کار آموزش ببیند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان توسعه آموزش‌های بازارمحور را ضروری خواند و تصریح کرد: این نوع آموزش‌ها بر اساس نیازسنجی صورت می‌گیرد تا به اشتغال ختم شود.

وی در پایان گفت: از این رو ارائه آموزش‌های بازارمحور در دستور کار قرار گرفته و با این کار افراد را برای فرصت‌های شغلی آینده آماده کرد.

انتهای پیام/79002/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول