اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان:

نرخ بیکاری هرمزگان 6.7 درصد کاهش یافت

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از کاهش نرخ بیکاری استان در پاییز امسال خبر داد.

نرخ بیکاری هرمزگان 6.7 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدعلی سلیمی صبح امروز طی نشستی در این رابطه اظهار داشت: نرخ بیکاری پاییز سال گذشته استان 12.5 درصد بوده و امسال این رقم با کاهش 6.7 درصدی به 5.8 درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: بر مبنای جمعیت 10 ساله و بیشتر، هرمزگان بعد از استان‌های گلستان و کرمان، کم‌ترین نرخ بیکاری را در بین استان‌ها به خود اختصاص داده که نسبت به نرخ بیکاری کشور نیز 4.5 درصد پایین‌تر است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در ادامه با اشاره به اینکه مرکز آمار ایران نرخ بیکاری را به صورت فصلی اعلام می‌کند، بیان داشت: در تابستان امسال نیز نرخ بیکاری استان 7.6 درصد بود که این رقم در پاییز امسال 1.8 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: در 9 ماهه امسال میانگین نرخ بیکاری استان با کاهش 4.84 درصدی از 12 درصد در 9 ماهه سال گذشته به 7.16 در 9 ماهه سال 92 رسیده است و این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی در زمان‌های مورد بررسی در حال افزایش بوده و از 33.5 درصد به 34.56 درصد افزایش یافته است.

به گفته سلیمی، کاهش نرخ بیکاری در 9 ماهه امسال نتیجه افزایش عرضه نیروی کار و همزمان افزایش بیشتر تقاضای فرصت‌های شغلی بوده است.

وی نشانگرهای کاهش نرخ بیکاری استان را نتیجه تلاش دستگاه‌های اجرایی استان در ثبت بیش از 24 هزار فرصت شغلی در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، شیلات، نفت و گاز، آب و برق و خدمات در سامانه ملی رصد، افزایش تعداد بیش از 10 هزار نفر بیمه شده اصلی نزد سازمان تامین اجتماعی، بکارگماردن بیش از 2 هزار و 983 نفر از جویندگان در کاریابی‌های غیردولتی از طریق اجرای بند"و" ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه اعلام کرد.

انتهای پیام/88007/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول