اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خواستار شد

برنامه‌ریزی هدفمندی برای رفع معضل بیکاری در کشور

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خواستار برنامه‌ریزی هدفمندی برای رفع معضل بیکاری در کشور شد و گفت: نزدیک شدن بیکاری به قله هرم بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یک هشدار است.

برنامه‌ریزی هدفمندی برای رفع معضل بیکاری در کشور

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: با وجود آنکه اولویت اول برنامه‌ریزی اقتصادی کشور باید رفع معضل بیکاری باشد اما در این خصوص برنامه‌ریزی جدی و هدفمندی مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع بیکاری کم‌کم به قله هرم بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نزدیک‌تر می‌شود، ادامه داد: این هشداری است که اقدام جدی و امنیتی مسئولان امر را می‌طلبد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سالانه صدها هزار نفر به خیل عظیم بیکاران کشور برنامه‌ریزی همه‌جانبه و عاجل مدیران کشور را می‌طلبد.

وی تأکید کرد: در این خصوص مسئولیت وزارتخانه‌های «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، «صنعت، معدن و تجارت» و «جهادکشاورزی» از همه بیشتر است.

کارخانه‌ای در بخش دیگری از سخنانش خواستار تجدید نظر اساسی در بهره مالکانه و حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن با توجه به سهم ناچیز حدود یک درصدی معادن در تأمین درآمدهای دولت با وجود ذخایر معدنی در کشور شد.

وی گفت: با وجود آنکه راه توسعه کشور بدون نفت از معدن می‌گذرد و بیش از 50 نوع عناصر غنی معدنی در کشور شناخته شده اما سهم دولت از معادن کشور بسیار ناچیز است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: این در حالی است که باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای پیش رود که در کشور به جای درآمدهای نفتی توجه به درآمدهای حاصل از معادن جای آن را بگیرد.

وی گفت: به همین دلیل باید وزارت صنعت، معدن و تجارت از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه به عمل آورد.

کارخانه‌ای در ادامه مدیریت مدبرانه برنامه اقتصادی کشور در راستای رعایت بندهای هشتم و نهم اصل 43 قانون اساسی را نیز ضروری دانست و ابراز داشت: این اصل زمینه جلوگیری از بروز سلطه اقتصادی بیگانه به اقتصاد کشور از یک سو و رسیدن به خودکفایی را از سوی دیگر فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور بیگانگان به دنبال سلطه اقتصادی در کشور هستند برنامه‌ریزی لازم برای جلوگیری از سلطه اقتصادی و رهایی از وابستگی بر اساس این بندها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تسریع در اجرای اصل 142 قانون اساسی مبنی بر اعلام دارایی‌های رئیس جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل از خدمت به قوه قضاییه را از دیگر موضوعات مهم دانست.

وی گفت: متأسفانه این اقدام ارزشی جز توسط چند نفر از مسئولان، عملیاتی نشده که شایسته است این اقدام مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/89002/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول