اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

کمبود اعتبار پروژه متروی اصفهان را دچار وقفه کرد

عضور شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مباحث مالی و کمبود پول سبب شد که پروژه متروی اصفهان دچار وقفه شود و مردم اصفهان نتواند از این پروژه استفاده کنند.

کمبود اعتبار پروژه متروی اصفهان را دچار وقفه کرد

عباس حاج‌رسولی‌ها امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: صحبت‌های اخیر شهردار اصفهان در مورد مترو تا حدودی درست بود اما از سوی دیگر نیز مباحث اعتباری مانع پیشرفت متروی اصفهان شده است.

وی با بیان اینکه 50 درصد از اعتبارات مورد نیاز برای متروی اصفهان باید از سوی دولت و 50 درصد دیگر این اعتبارات نیز باید از سوی شهرداری پرداخت شود، عنوان کرد: دولت طی سه سال گذشته تنها نیمی از سهم و تعهد خود را برای متروی اصفهان پرداخت کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه البته در راستای اجرا و راه‌اندازی پروژه متروی اصفهان، مشکلات ساختاری نیز وجود داشته است، تصریح کرد: به‌ عنوان مثال برای خرید واگن‌های مترو شهرداری را ملزم کردند که خرید واگن‌ها را به یک شرکت مادر تخصصی راه‌اندازی شده توسط وزارت کشور در تهران واگذار کند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به این موضوع مدیریت خرید واگن‌های قطار شهری اصفهان در اختیار تهران بود و اصفهان هیچ دخالتی در خریداری واگن‌های مترو نداشته است، ادامه داد: البته 50 درصد مباحث ساختاری مربوط به فعالیت‌های ساختمانی این پروژه نیز توسط شهرداری و 50 درصد دیگر توسط دولت باید انجام شود.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه طی 2 سال گذشته مقرر شد که 2 میلیارد دلار برای مترو به هشت کلان‌شهر کشور پرداخت شود، تاکید کرد: این موضوع نیز عملیاتی نشده است و مباحث مالی سبب شد که پروژه متروی اصفهان دچار وقفه شود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت مادر تخصصی نیز برای خرید واگن‌های قطار شهری به‌ صورت مناسب عمل نکرده است، افزود: در صورتی ‌که تمام مباحث مربوط به اجرای پروژه قطار شهری به شهرداری واگذار شده بود امروز شاهد راه‌اندازی این پروژه بودیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به اعتبارات مورد نیاز برای راه‌اندازی خط یک متروی اصفهان اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود 700 یا 800 میلیارد تومان برای اجرای پروژه قطار شهری اصفهان هزینه شده است و راه‌اندازی متروی اصفهان به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری در بودجه امسال اعتبار خوبی برای پروژه مترو در نظر گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری برای اجرای این پروژه درگیر مسائل و مشکلات مالی نیست و عملیات اجرایی پروژه قطار شهری اصفهان در حال انجام است.

حاج‌رسولی‌ها با تاکید بر اینکه در بودجه امسال شهرداری 150 میلیارد تومان برای پروژه قطار شهری در نظر گرفته است، ادامه داد: در بودجه سال آینده شهرداری نیز اعتبارات خوبی برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در بودجه امسال دولت نیز حدود 105 میلیارد تومان برای متروی اصفهان در نظر گرفته ‌شده اما تنها نیمی از این بودجه تخصیص پیدا کرده است، تصریح کرد: در بودجه سال آینده دولت نیز 90 میلیارد تومان برای پروژه مترو در نظر گرفته است اما به نظر می‌رسد که تنها نیمی از این اعتبارات تخصیص پیدا می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه کمک به توسعه حمل‌ و نقل عمومی و توسعه حمل ‌و نقل ریلی در کلان‌شهر‌ها باید مورد توجه مجلس و دولت قرار بگیرد، عنوان کرد: مبلغی از هدفمندی یارانه‌ها نیز باید برای توسعه حمل‌ و نقل عمومی و کاهش آلاینده‌های جوی اختصاص داده شود.

وی تحقق این موضوع را راهکاری برای توسعه اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد: همچنین 10 درصد از عوارض سوخت نیز باید برای رفع آلایندگی شهر‌ها اختصاص داده شود.

انتهای پیام/63004/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول